Vés enrere UPFeina, un pont al món professional

UPFeina, un pont al món professional

La fira d’ocupació de la UPF celebra la seva 19a edició el 8 de novembre al campus de la Ciutadella per acollir empreses i institucions que ofereixen oportunitats de pràctiques i feina als estudiants de la Universitat.

27.10.2023

Un any més, se celebra UPFeina, la fira d’ocupació de la Universitat Pompeu Fabra que connecta estudiants i alumni que cerquen oportunitats professionals amb empreses i institucions que ofereixen oportunitats de pràctiques i de feina. La 19a edició de la fira es desenvoluparà el dia 8 de novembre, entre les 10.00 h i les 17.00 h, al campus de la Ciutadella, concretament al pati de l’edifici Roger de Llúria, al vestíbul de l’auditori i a la Sala d’exposicions, i estarà oberta a tots els estudiants i alumni de grau, màster i doctorat de la UPF i dels seus centres adscrits.

UPFeina, impulsada pel Servei de Carreres Professionals, comptarà amb una xifra rècord de 80 estands, dels quals 66 seran d’empreses, 6 d’administracions públiques i 3 d’entitats del tercer sector, que vénen a captar talent i a oferir oportunitats de pràctiques i feina als estudiants i alumni de la Universitat i del grup UPF. Del total d’empreses i institucions, 30 participen per primera vegada, d’entre les quals destaquem: GRUP MEDIAPRO, Fira de Barcelona, Kutxa Bank, Uniqlo, TMB, Criteo, Astrazeneca, Lacoste i l’Agència Catalana de Turisme; i cinc son centres del grup UPF: Barcelona School of Economics, ESCI-UPF, Tecnocampus, IBEI i UPF Barcelona School of Management.

En el transcurs de la jornada, els participants podran conèixer de primera mà les necessitats del mercat professional, així com les competències i habilitats més valorades, a través de l’espai de networking, una zona d'exposició de les empreses i entitats on es podrà intercanviar informació i presentar i rebre candidatures. A més, la fira també comptarà amb un espai d’entrevistes ràpides (speed job dating), una forma d’entrevista personal i ràpida on el candidat ha de demostrar en poc temps el seu valor. Les entrevistes estaran organitzades per àmbits professionals: Informàtica i sistemes, Auditoria i consultoria, Comunicació, Comptabilitat i finances, Màrqueting i vendes i Serveis legals i jurídics. Hi participaran reclutadors de 33 empreses i institucions i s'hi entrevistaran vora 120 estudiants.

Una fira amb un abans i un després

Per tal que els participants a la fira en puguin treure el màxim profit d’aquesta jornada, durant les setmanes prèvies, es publica el llistat d’institucions amb estand i les seves ofertes de feina, d’aquesta manera els estudiants i alumni poden preparar prèviament les seves candidatures. I amb l’objectiu de perfeccionar aquesta preparació, des del Servei de Carreres Professionals ofereixen recursos i tallers gratuïts, tant en línia com als campus, en diverses temàtiques com LinkedIn, revisió de currículum i preparació de discurs professional, entre d’altres. A través d’aquestes activitats es poden descobrir estratègies i adquirir habilitats per afrontar amb èxit el contacte amb empreses i institucions.

Des del Servei de Carreres Professionals, també es fa molt d’èmfasi i difusió sobre tot allò que cal tenir en compte després de la fira, conscienciant als estudiants i alumni de com fer seguiment de les candidatures presentades i de com comunicar-se amb els nous contactes.

Aquesta fira és una bona oportunitat per als joves que s’introdueixen al mercat laboral, els permet tenir un primer contacte amb responsables de recursos humans d’empreses i posar a prova el seu currículum i les seves dots de presentació. I a la vegada, és una bona ocasió també per a tots aquells que volen millorar o canviar de feina.

UPFeina s'emmarca dins de NODE UPF

Del 7 al 9 de novembre, se celebrarà la tercera edició del NODE UPF, una iniciativa impulsada pel Vicerectorat de Transferència del Coneixement i el Consell Social de la UPF que organitza una setmana de transferència al trimestre, durant la qual es concentren un conjunt d'activitats al voltant de la transferència de coneixement i la relació amb les empreses, institucions i organitzacions del tercer sector.

Aquesta iniciativa pretén posar en valor i donar a conèixer la UPF com a universitat altament compromesa amb l’entorn social i econòmic, que posa el seu potencial de recerca i de talent al servei del desenvolupament i el creixement econòmic del país.

04. Educació de qualitat
08. Treball digne i creixement econòmic