Vés enrere Més de 250 estudiants d’arreu del món gaudeixen a la UPF de la Barcelona International Summer School 2023

La sisena edició de la BISS, que s’allargarà fins a finals de juliol, compta amb la participació d’estudiants procedents de 45 universitats de setze països diferents, en un entorn internacional enriquidor. Es tracta d’un programa acadèmic de referència que inclou una àmplia oferta de cursos multidisciplinaris impartits per professors de la UPF, que enguany, com a novetat, s’ha completat amb una part social.

12.07.2023

El passat 3 de juliol va començar a la Universitat Pompeu Fabra la sisena edició de la Barcelona International Summer School (BISS), un programa de referència per enriquir durant l’estiu el currículum dels estudiants de la UPF i d'altres universitats, tant internacionals com nacionals, a través d’una àmplia varietat de cursos presencials, i que s’allargarà fins al 28 de juliol.

Josep Ibáñez: "La BISS representa una experiència extraordinàriament enriquidora per a tots els que hi participen, tant estudiants com professors"

En relació amb l’any passat, enguany les inscripcions s'han incrementat un 42,8%, amb un total de 251 estudiants matriculats provinents de 45 universitats de 16 països d'arreu del món. Com ha passat en la majoria d'edicions anteriors de la BISS, el col·lectiu més important són els participants procedents d'EUA, amb 115 estudiants. Altres països amb un nombre significatiu d’estudiants són el Regne Unit (25 participants), Itàlia (16), Suïssa (13) i Egipte (12).

Segons Josep Ibáñez, professor de Relacions Internacionals del Departament de Dret de la UPF i director acadèmic de la BISS, aquesta iniciativa “representa una experiència extraordinàriament enriquidora per a tots els que hi participen, tant estudiants com professors. És quelcom únic que els estudiants s’emporten cap als seus respectius països, que enguany són més d’una quinzena, una diversitat geogràfica especialment significativa”.

Estudiants en una classe del curs "Venus on the Screen"

Una àmplia oferta formativa, concebuda com una invitació a pensar i aprendre

L'oferta formativa de la BISS, un dels programes transversals de la UPF, consta de divuit cursos diferents (tres dels quals s’han desdoblat en dos grups), a banda de dos grups d’espanyol. Els cursos estan impartits per professors dels diversos departaments de la Universitat, i relacionats amb els àmbits següents: pensament pràctic, art i cultura, economia i innovació, ciutats globals, salut i societat, justícia i drets, mitjans i arts visuals, mètodes i dades, ment vida i medi ambient i anàlisi social i diàleg.

Els cursos, amb assignatures concebudes com una invitació a pensar i aprendre més enllà de les disciplines tradicionals, volen fer una aproximació als temes d'estudi des de perspectives teòriques, metodològiques i pràctiques. Són de quatre, dues o una setmana (es poden combinar), tenen reconeixement de crèdits (ECTS) i s’imparteixen en anglès, espanyol o català, sempre en un ambient de classe internacional.

Les propostes que han rebut més demanda, i de les quals s'ha creat un segon grup, han estat Barcelona on Stage: Documentary Workshop, un curs pràctic de quatre setmanes sobre producció audiovisual de caràcter documental impartit per Ricardo Íscar; el curs sobre relacions internacionals Brexit, EU and Global World: Current Challenges in European Politics and Society, dels professors Andrea Noferini i Francisco J. Granados, i el curs Culture and Business: Spain’s Top Brands, en què la docent Blanca Fullana fa un repàs a les tendències de màrqueting i negocis a escala local.

Altres cursos que han esgotat les places han estat Art and the Law: How Aesthetic Concepts Shape Legal Disputes about Arts (Antoni Rubí), Social Innovation and Social Entrepreneurship (Jeaninne Horowitz) i Venus on the Screen (Mónika Jiménez).

Un programa d’activitats socials que aporta un valor afegit

Estudiants de la BISS en una visita a la Torre del Rellotge, al Port de Barcelona

Com a novetat d’aquesta sisena edició, la BISS ofereix als participants un programa d'activitats complementari a l'oferta docent, que ha ajudat a donar a l’escola d'estiu un valor afegit.

És per això que compta amb la implicació de membres de la comunitat UPF per liderar activitats socials diverses, amb la participació de docents, doctorands, membres del personal d’administració i serveis i de l'associació d'estudiants ESN.

Per a Josep Ibáñez, “el fet que el programa pugui combinar els estàndards acadèmics amb la possibilitat de gaudir de Barcelona en un moment de l’any en què no hi ha classes és fantàstic”.

Aquest punt de vista el comparteix Naomi McDonough, estudiant de la Universitat de Newcastle, que va participar en el curs d'una setmana The Artistic Brain: Biology and Computation behind Music: "M'ha agradat molt el curs, els professors eren molt interactius i tothom era molt amable. Vaig aprendre moltes coses i sens dubte el recomanaria. Les activitats socials m'han ajudat molt a conèixer gent i aprendre més sobre Barcelona. M'encantaria estudiar aquí de nou en el futur!".

04. Educació de qualitat

Per a més informació