Vés enrere La càtedra Pompeu Fabra oferirà tres cursos sobre cultura i llengua catalana per a estudiants internacionals

La iniciativa s'emmarca en el seu pla d'accions que, entre d'altres, també preveu la producció de recursos de suport a l'aprenentatge i la millora de la qualitat lingüística, la dinamització participativa en la promoció de l'ús del català i l'organització d'unes jornades anuals sobre la figura i l'obra de Pompeu Fabra.
30.07.2015

Estudiants internacionals de la UPFAmb l'objectiu de fomentar el coneixement de la cultura i la llengua catalana, la Càtedra Pompeu Fabra, conjuntament amb el programa Idiomes UPF, oferirà tres cursos de curta durada per als estudiants internacionals que s'incorporin el curs 2015-2016 a la Universitat. La iniciativa s'emmarca en el pla d'accions de la càtedra que, entre d'altres, també preveu la producció de recursos de suport a l'aprenentatge i la millora de la qualitat lingüística, la dinamització participativa en la promoció de l'ús del català i l'organització d'unes jornades anuals sobre la figura i l'obra de Pompeu Fabra.

Referent als cursos, que es realitzaran el mes de setembre, hi ha dos mòduls consecutius de qunize hores cadascun, basats en aspectes que conformen la realitat de Catalunya, com la llengua, la cultura o la història. A quick glance at Catalonia i What else should I know about catalan culture? estan adreçats principalment als estudiants de màster i de doctorat. Amb aquest tallers els estudiants nouvinguts seran capaços de conèixer i comprendre el seu nou país d'acollida.

D'altra banda, s'impartirà un taller breu, de sis hores de durada, anomenat Catalan Survival Kit . Aquest anirà adreçat sobretot als estudiants Erasmus de grau, els quals, de manera condensada, rebran els continguts bàsics per situar la llengua i la cultura catalanes en el seu context històric, lingüístic, cultural i nacional.

Els tallers seran gratuïts i s'impartiran en anglès, castellà i una mica de català. La inscripció s'ha de fer de manera presencial a la secretaria d'Idiomes UPF o enviant un correu electrònic a [email protected] abans del 17 de setembre.