Vés enrere Engega el Campus Júnior 2021, amb cursos totalment presencials i prop de 400 inscrits

La novena edició dels cursos d'estiu de la UPF, adreçats a estudiants de tercer i quart d'ESO, primer de batxillerat i primer de cicles formatius de grau mitjà, inclou  divuit propostes, de tots els àmbits de coneixement de la Universitat, també vinculades amb el compromís social, els idiomes i les habilitats personals.
28.06.2021

Després de l’edició de l’any passat, marcada per la pandèmia i per la modalitat en línia, el Campus Júnior 2021 ha recuperat la seva essència: torna la presencialitat, la combinació de continguts teòrics i exercicis pràctics, el contacte amb els professors i investigadors de la UPF que els imparteixen i la proximitat amb les instal·lacions de la Universitat, com ara laboratoris i estudis de gravació.

La novena edició del Campus Júnior, que té l’objectiu d’ajudar els nois i noies a decidir què volen estudiar en un futur i que puguin conèixer l’entorn universitari, ha començat avui, 28 de juny, amb una oferta de cursos totalment presencial, que s’impartiran durant els darrers dies de juny i les primeres setmanes de juliol (semanes del 28 de juny al 2 de juliol, del 5 al 9 de juliol, del 12 al 16 de juliol, del 19 al 23 de juliol) i els darrers dies d'agost i primers de setembre (setmana del 30 d’agost al 3 de setembre).

El Campus Júnior té l’objectiu d’ajudar els nois i noies a decidir què volen estudiar en un futur i que puguin conèixer l’entorn universitari.

Els cursos d'estiu, repartits entre els tres campus de la UPF (Ciutadella, Poblenou i Mar), s'adrecen a estudiants de tercer i quart d'ESO, primer de batxillerat i primer de cicles formatius de grau mitjà (CFGM). Tenen una durada de cinc dies, de dilluns a divendres, i es fan en horari de matí, de 9.30 a 14.00 hores. Aposten per la transversalitat i una metodologia vivencial i participativa i aborden tots els àmbits de coneixement de la Universitat: ciències, ciències polítiques, comunicació, dret, economia i empresa, enginyeria, humanitats i traducció, a més del compromís social, els idiomes i les habilitats personals.

Divuit cursos, alguns encara amb places disponibles

A aquestes alçades del calendari, hi ha prop de 400 estudiants inscrits, amb una oferta que inclou divuit cursos, dels 30 que hi havia previstos inicialment. S’imparteixen en català i castellà (puntualment en anglès), amb 25 places per curs (30, en algun cas concret) i n’hi ha uns quants que encara estan oberts. Es poden fer inscripcions fins a la setmana abans de l’inici del curs d’estiu, o bé fins que s’acabin les places.

Destaca l’èxit que han tingut “Bacteris: Herois o Malvats”, de l’àmbit de  ciències, i “Bots: de Videojocs a Cases Intel·ligents”, de l’àmbit de les enginyeries, que han fet que es desdoblessin (al curs sobre bots que transcorrerà la primera setmana de setembre encara té places disponibles).

D’altra banda, encara queden places de cursos com ara “M’agrada escriure: curs d’escriptura creativa”, “Política i Comunicació: Arguments, Idees i Discursos”  (del 12 al 16 de juliol), “Introducció a la Programació en Python amb Música Algorítmica”  (del 19 al 23 de juliol), o “Fake or Real? Postveritat i Pensament Crític en un Món Digital”, “Joc de Simulació de la Unió Europea”, i “Psicofarmacologia: Bases Neurocientífiques i Aplicacions Pràctiques”, tots tres al setembre.

La evolució de les inscripcions a Campus Júnior, que del 2016 al 2019 havia anat creixent progressivament (dels 387 del 2016 als 543 del 2019), es va veure afectada per la irrupció de la pandèmia i l’obligatorietat de fer els cursos en línia (161 inscrits el curs 2020), per tornar a remuntar aquest 2021, amb prop de 400 inscrits fins ara.

Beques per tal que ningú perdi l’oportunitat

Per tal d’evitar que cap estudiant amb ganes i aptituds per als estudis universitaris es quedi sense l’oportunitat de gaudir d’aquesta experiència per raons econòmiques, la UPF ha concedit un total de 23 beques a estudiants que han seleccionat els propis centres de secundària, per tal de poder cursar de manera gratuïta algun dels cursos.

Els estudiants becats pertanyen a setze escoles i instituts d’arreu de Catalunya, a banda d’una beca que s’ha atorgat a la Escuela Waldorf Meniñeiros (Lugo), per al curs “Parla en Públic i Convenç la Teva Audiència”.

Per a més informació

Notícia publicada per: