Vés enrere Núria López Bigas, del GRIB, rep un ajut per investigar sobre el càncer

Núria López Bigas, del GRIB, rep un ajut per investigar sobre el càncer

23.04.2006

nlopez

El Human Frontier Science Program (HFSP) ha fet públics els ajuts a la recerca per a joves investigadors atorgats per a l'any 2006. Un dels projectes que ha rebut suport tracta de les causes i els mecanismes del desenvolupament tumoral i els mètodes de predicció de malalties i gens implicats en els processos cancerígens, línia de recerca iniciada per Núria López Bigas, investigadora del Grup de Recerca en Informàtica Biomèdica ( GRIB), de la UPF-IMIM, on és la responsable del grup de recerca en Bioinformàtica del Genoma.

El finançament que atorga el HFSP per a cada projecte - 100.000 dòlars anuals durant un període de tres anys- està dirigit a impulsar la recerca de joves investigadors que s'han format i han iniciat els seus treballs d'investigació a l'estranger per a que puguin consolidar la seva pròpia línia de recerca en el seu país d'origen.

Núria López Bigas és llicenciada en Biologia per la Universitat de Barcelona (UB) i doctora en Biologia per aquesta mateixa universitat, havent cursat aquest estudis a l'Institut de Recerca Oncològica. Seguidament va iniciar estudis postdoctorals a l'European Bioinformatics Institut (EBI) de Cambridge (Regne Unit), continuant la seva trajectòria d'investigació al Centre de Regulació Genòmica (CRG), centre adscrit a la UPF. Actualment està contractada com a investigadora Ramón y Cajal a la UPF.

En la categoria de joves investigadors, en l'edició d'enguany la HFSPO ha atorgat ajuts a 29 investigadors de 14 països diferents -entre ells, tres científics espanyols- per continuar els seus respectius treballs. Aquesta organització rep suport financer de governs i de comitès de recerca pertanyents a Austràlia, Canadà, França, Alemanya, Itàlia, Japó, República de Korea, Suïssa, Regne Unit, EUA, i la Unió Europea.