Vés enrere La UPF reuneix més de 300 experts per debatre sobre comunicació científica

La UPF reuneix més de 300 experts per debatre sobre comunicació científica

El Campus Gutenberg commemora aquest any els 25 anys de comunicació pública de la ciència al món. Tindrà lloc el 14 i el 15 de setembre i està organitzat en el marc del Màster en Comunicació Científica de l'UPF-IDEC.
09.09.2015

La xarxa internacional de comunicació científica, la Public Communication of Science & Technology (PCST) compleix aquest any el seu 25è aniversari, coincidint també amb el 25è aniversari de l'Associació Catalana de Comunicació Científica i el 25è aniversari de la Universitat Pompeu Fabra. Aquest triple aniversari no ha passat per alt a la Pompeu Fabra, que durant els pròxims 14 i 15 de setembre reunirà més de 300 experts en comunicació i divulgació científica a la cinquena edició del Campus Gutenberg , l'escola d'estiu dedicada a la comunicació i a la cultura científica. Aquest campus s'ha convertit en el punt de trobada de tots els qui treballen dins l'àmbit de la comunicació i la divulgació de les ciències: investigadors, comunicadors, periodistes, professors, membres del CSIC, astrofísics, biòlegs, metges, farmacòlegs, ecologistes...

4a Edició Campus Gutenberg l'any 2014

El Campus es celebrarà a l'edifici Balmes del UPF-IDEC amb una cinquantena d'activitats entre ponències, tallers, microdiàlegs, laboratori d'idees, debats i plantejarà temes com ara la divulgació de la ciència online, la ciència a la ràdio o al teatre, la gamificació de la ciència o l'ús de les xarxes socials per a la difusió científica. A més, el Campus comptarà aquest any amb l'assistència de dos grans experts: Brian Trench, director de la School of Communications of Dublin City University i president de la PCST i el catedràtic de la Universitat de Poitiers, Pierre Fayard.

"Les noves infraestructures digitals que donen accés quasi instantani a la informació han trencat barreres tècniques, culturals i econòmiques en els sistemes tradicionals de comunicació. Avui la comunicació entre el món de la ciència i el públic - inclòs, naturalment, el propi periodisme científic - ha canviat i això suposa canvis en les estratègies de comunicació. Tot això ho analitzarem al Campus amb la finalitat de millorar la percepció col·lectiva de les ciències i de les seves aplicacions", explica Vladimir de Semir, director acadèmic del Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental del UPF-IDEC i membre també de la PCST.

Tallers, espectacles i monòlegs

No tot són ponències i debats al Campus Gutenberg. El programa inclou també actes molt diversos com una trobada de programes de ràdio -públics i privats- dedicats exclusivament a la divulgació científica a Espanya; una ponència de Ricard Moure Ortega, biòleg i col·laborador al programa En el Aire amb Andreu Buenafuente i membre de The Big Van Theory (Científics sobre rodes) sobre comunicació transgressora i un espectacle de trapezi de la companyia Cia. Hotel iocandi i narrat per Carles Pardo Pator, estudiant de doctorat del Laboratori Fisiologia Molecular i Canalopati es (DCEXS-UPF) sobre l'equilibri de forces.

El Campus Gutenberg és una iniciativa del Màster en  Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental del UPF-IDEC i l' Obra Social "la Caixa", i compta amb la col·laboració del Centre d'Estudis de Ciència, Comunicació i Societat de la Universitat Pompeu Fabra (CCS-UPF) i l'Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC).