Vés enrere Josep Eladi Baños obté una distinció Jaume Vicens Vives 2015 a la qualitat docent

El Govern de la Generalitat el reconeix per la seva trajectòria, la dedicació a la millora docent i l'extensa obra innovadora en l'aprenentatge actiu de les ciències biològiques.
23.07.2015

josep_eladiEl catedràtic de Farmacologia del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) de la UPF, Josep Eladi Baños, ha estat guardonat amb una distinció Jaume Vicens Vives 2015 a la qualitat docent pel Govern de la Generalitat de Catalunya, en la seva modalitat de premis individuals.

El reconeixement, que té una dotació de 20.000 euros, li arriba "per la seva trajectòria, la dedicació a la millora docent i l'extensa obra innovadora en l'aprenentatge actiu de les ciències biològiques", tal com indica l'acord de Govern del 22 de juliol.

El premi, que es lliurarà durant l'acte oficial d'inauguració del curs acadèmic 2015-2016 de les universitats catalanes, el proper 4 de setembre, s'ha de destinar a projectes d'innovació o de millora docent, a decisió dels guardonats.

En aquesta línia, Josep Eladi Baños va ser un dels impulsors de la introducció del model d'Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) en la docència universitària, una estratègia d'ensenyament que inverteix l'organització tradicional dels processos d'aprenentatge, amb la qual la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida va rebre el 2006 un premi en innovació docent del Ministeri d'Educació i Ciència.

També va ser un dels artífexs de l'organització d' itineraris professionals específics en els estudis de Biologia el 2005, que li va valer a la Facultat l'obtenció d'una distinció Jaume Vicens Vives, en la modalitat de premi col·lectiu.

Finalment, el 2013 li va tornar a ser concedida aquesta distinció en modalitat col·lectiva pel projecte El contacte precoç dels estudiants amb la medicina clínica: dues experiències en l'escenari de l'Espai Europeu d'Educació Superior, del grau en Medicina conjunt de la UAB i de la UPF. Se li va atorgar per la innovació en la formació integral del coneixement mèdic i pel fet d'apropar els estudiants a la realitat assistencial en els seus diferents vessants des de l'inici del grau.

Una carrera acadèmica i investigadora de llarg recorregut

Vicerector de Docència i Ordenació Acadèmica entre 2005 i 2013 i anteriorment vicedegà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida, Josep Eladi Baños és professor dels graus en Biologia Humana, Enginyeria Biomèdica i Medicina i de diferents programes de màster del DCEXS.

Doctor en Medicina i cirurgia, les seves línies de recerca se centren en la farmacologia clínica, la neurofarmacologia, la fisiopatologia del dolor neuropàtic i els cannabinoides. És investigador principal del Grup de Recerca del Laboratori de Neurofarmacologia, i ha publicat una vintena de llibres i més de cent articles en revistes científiques internacionals. Des de l'any passat és membre del Consell de Direcció de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU).

>