Vés enrere Una "app" que ajuda a escollir el millor barri per viure guanya el premi Innova Challenge MX

Luca Charandini, doctor en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions per la UPF, és el desenvolupador de "Relocation Assistant", que ha estat escollida dins la categoria "aplicacions per als ciutadans" en aquest concurs organitzat pel BBVA.
19.01.2015

Luca Charandini" Relocation Assistant", una aplicació creada per Luca Charandini, doctor en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions del DTIC-UPF, que ajuda els ciutadans a decidir el millor barri per viure, és la guanyadora del concurs Innova Challenge MX.

L'"app" creada per Luca Charandini, que obté un premi dotat amb 15.000 euros, va ser l'escollida en la categoria "Aplicacions per als ciutadans" dins de la segona edició d'aquest concurs organitzat pel BBVA i adreçat a desenvolupadors i emprenedors digitals de tot el món.

Per poder portar a terme l'operació per decidir el millor entorn per fixar la residència, "Relocation Assistant", disponible per a sistema operatiu Android i amb versió web, permet comparar el barri en què resideix actualment l'usuari amb altres de nous.

L'usuari rep una sèrie de dades estadístiques del destí desitjat, que fan referència, entre d'altres aspectes, a les escoles properes, la vida nocturna i a una sèrie de paràmetres socials, com ara el gènere de la majoria de residents, la seva mitjana d'edat o els negocis principals que acull la zona.

Aquesta eina, que de moment està operativa per a dues ciutats d'Espanya (Madrid i Barcelona) i tres de Mèxic (Mèxic D.F., Guadalajara i Monterrey) utilitza dades de transferències bancàries per descobrir els interessos d'una persona.

Un concurs que repta els desenvolupadors a crear nous serveis

Innova Challenge MX, una iniciativa que té com a objectiu acostar-se el nou talent i promoure la cultura oberta d'intercanvi entre la comunitat i els desenvolupadors, es va centrar en aquesta segona edició en les dades de BBVA Bancomer de diferents ciutats de Mèxic.

El concurs, en el qual van prendre part 378 desenvolupadors procedents de 36 països, va animar els participants a utilizar altres fonts de dades externes per complementar i enriquir la qualitat dels projectes, un factor que va ser molt valorat pel jurat.

L'aplicació guanyadora de la segona categoria del concurs, "Apps per a empreses", va ser " Pear Campaigns", una eina desenvolupada per Jordi Nin, professor de la UPC i investigador del Centre Nacional de Supercomputació de Barcelona, que pemet desenvolupar de manera senzilla i enfocada estratègies de màrqueting efectiu per a usuaris no experts.

Doctor pel DTIC i guanyador de diferents guardons tecnològics

Luca Chiarandini va presentar la seva tesi " Characterizing and Modeling Web Sessions with Applications" el 13 d'octubre del 2014 al programa de Doctorat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions del DTIC, dirigida pel catedràtic Ricardo Baeza-Yates (UPF) i per Alejandro Jaimes (Yahoo! Labs).

Participant habitual en concursos d'aplicacions tecnològiques, ja es va proclamar guanyador del BBVA Innova Challenge 2013 International Competition, en el qual va aconseguir el primer premi en la categoria "Customer apps" i el segon en "Visualitzacions".

Altres guardons que ha obtingut han estat el primer premi a Safety "Track at the EUHackaton 2012", amb "Eye time"; el primer premi "Audience Award" at Europeana Hackaton 2011 amb "Timebook" o el SònarPro prize at MusicHackDay 2010.

Altres e-notícies de recerca relacionades:

Investigadors del Grup de Recerca en Web guanyen l'Innova Challenge Big Data

Premiada la xarxa social TimeBook creada per dos doctorands del DTIC

Un estudi sobre ciberseguretat, guanyador del Cisco Security Grand Challenge