Vés enrere Alta participació i valoració de les pràctiques en empresa pels estudiants d'Enginyeries a la UPF

Entre el darrers estudis realitzats per la Unitat de Suport a la Qualitat i la Innovació Docent de l'Escola de Enginyeries@UPF es troben el que se centra en laprimera promoció de Graduats/des TIC, resum del qual podeu consultar fent clic aquí, i el que mostra els resultats obtinguts de l'anàlisi del Sistema de Pràctiques de l'ESUP que presentem seguidament.

14.05.2014

Entre el darrers estudis realitzats per la Unitat de Suport a la Qualitat i la Innovació Docent de l'Escola de Enginyeries@UPF es troben el que se centra en laprimera promoció de Graduats/des TIC, resum del qual podeu consultar fent clic aquí, i el que mostra els resultats obtinguts de l'anàlisi del Sistema de Pràctiques de l'ESUP que presentem seguidament.

im2

L'Escola va formalitzar al voltant de 70 convenis amb empreses, grups de recerca i altres tipologies d'organitzacions de l'àmbit de les TIC en el curs 2012-2013, i en el primer període del curs 2013-2014 (que és quan es van recopilar les dades per aquest estudi), ja s'havien fet al voltant de 35.

A finals del 2013 més de 120 estudiants dels Graus en Enginyeries de la UPF havien realitzar pràctiques externes. La meitat (60 estudiants) ha participat en aquest estudi sobre les pràctiques externes.

Un dels interessos d'aquest estudi era saber què motiva a l'estudiantat de l'ESUP a fer les pràctiques: els resultats indiquen que en primer lloc, és l'adquisició de nous coneixements (3,7/4), el fet de conèixer de prop la professió futura i poder ampliar les possibilitats d'inserció laboral (ambdues amb una valoració mitjana de 3,4/4).

A part de les motivacions, volíem saber també quins són els criteris que empren per a seleccionar el centre de pràctiques, en aquest sentit han destacat especialment la motivació per les tasques a desenvolupar, l'interès pel sector o àmbit empresarial i la motivació per les competènciespreestablertes. També han aparegut l'adquisició de contactes professionals i el coneixement d'unaempresa.

Una altra dada extreta d'aquest estudi és que el 93 % dels participants afirmen que són capaços dereconèixer les competències adquirides un cop finalitzades les pràctiques, i un percentatge encara major (97 %) afirma haver quedat satisfet amb la tutorització rebuda.

Per últim esmentar que els aspectes valorats més positivament del sistema de pràctiques són: l'adquisició d'experiència laboral, aprendre, la remuneració econòmica, la rapidesa i senzillesa de la gestió i la varietat de centres oferts a la borsa de treball.