Vés enrere Vols saber què ha fet la USQUID al llarg del 2015?

Vols saber què ha fet la USQUID al llarg del 2015?

26.01.2016

La USQUID de l’Escola d’Enginyeries de la UPF segueix treballant per millorar la qualitat de la docència del centre així com per promoure i recolzar les accions d'innovació dutes a terme tant pel nostre professorat com per la pròpia USQUID. La Unitat està formada per la Davinia Hernández-Leo (directora), la Verónica Moreno Oliver (pedagoga) i personal de suport tant informàtic com pedagògic i acaba de publicar un informe disponible per al professorat de l’Escola d’Enginyeries de la UPF a la seva Web (Web USQUID) amb les principals accions dutes a terme durant el 2015.

Com ja és sabut, la USQUID d’Enginyeries dóna suport al professorat de la Unitat de Coordinació Acadèmica d’Enginyeries i TIC tant en el disseny d'iniciatives docents com en el seu desenvolupament i avaluació. Si entreu al nostre espai web, concretament a la secció de recursos de professorat, podreu veure la secció que hem obert per donar suport a la docència en diferents àmbits (metodologies actives, immersió lingüística, etc). També trobareu una secció dedicada a l’estudiantat sota l’epígraf recursos acadèmics que conté materials i recursos audiovisuals, documentació, etc. dirigits a donar suport i promoure l’aprenentatge i auto-aprenentatge en diferents àrees. A més, la USQUID celebra des del 2014 les Jornades d’Innovació Docent DTIC/ESUP, en aquesta línia dir que en l’edició del 2015, celebrada el 17 de març, hi van participar més de trenta membres del col·lectiu docent i becaris de docència així com representants del CQUID. Aquesta Jornada es duu a terme amb l’objectiu de facilitar un espai distés en què docents del Centre puguin compartir experiències i projectes docents amb els assistents així com generar un escenari de debat i reflexió col·lectiva. Podeu veure tota la información sobre les II Jornades d’Innovació Docent DTIC/ESUP fent clic aquí.

Durant el 2015 la web de la USQUID de l’Escola d’Enginyeries de la UPF va rebre 52.585 visites que han computat un total de 127.868 pàgines visitades. Com és la tònica habitual en l'anàlisi d'anys anteriors, les pàgines més visitades són les que contenen estratègies metodològiques com a recurs docent.

Afegir la publicació a la revista Education in the Knowledge Society, concretament al número especial "Informàtica Educativa i Educació en Informàtica" al que es recull una síntesi detallada del treball realitzat per la USQUID en el disseny, desenvolupament i avaluació de la Guía pel seguiment i avaluació del Treball Fi de Grau, recurs disponible tant al e-Repositori de la UPF (amb 3310 visites) com aquí per a la versió web (amb 3991 visites).

Fent esment dels estudis i recerques que ha dut a terme la USQUID durant el 2015 cal destacar, pel que fa a estudis i corresponents informes, el referent a la segona promoció de graduats/des TIC (noticia-resum aquí), l’anàlisi de canvis de grau tant per pèrdua de permanència com els canvis voluntaris i l’anàlisi dels casos d’estudis simultanis a l’Escola d’Enginyeries de la UPF. En darrer lloc destacar l’estudi realitzat trimestralment sobre la figura dels Teaching Assistant del Departament TIC, centrat en necessitats, demandes i dedicació docent d’aquest col·lectiu.

Per últim deixar constància dels dos projectes PlaQUID coordinats per la USQUID durant el 2015; un d’ells basat en l’elaboració del mapa de competències dels graus del centre i l’altre centrat en contrastar la qualitat i maximitzar l’impacte acadèmic i formatiu dels recursos basats en el treball, promoció i millora de la competència transversal de comunicació oral i escrita en anglès.

Si vols saber-ne més no dubtis en contactar-nos a [email protected]