Vés enrere La USQUID-ESUP ha estat present al Congrés Internacional EvalTrends 2011: Avaluar per Aprendre a la Universitat

23.03.2011

L'Espai Europeu d'Educació Superior implica canvis organitzatius i acadèmics referents a la formació basada en competències. El projecte AlineaME, coordinat per la Unitat de Suport a la Qualitat i la Innovació Docent de l'Escola Superior Politècnica - Universitat Pompeu Fabra, va proposar a docents de l'àrea TIC i a pedagogs la reflexió conjunta amb l'objectiu de dissenyar recomanacions centrades en l'alineació entre els tres elements clau del projecte: competències, metodologia i avaluació (C*M*A). Aquest treball recull tres casos d'aplicació de recomanacions, concretament d'Enginyeria Telemàtica (dos casos - Universitat de Valladolid i Pompeu Fabra) i d'Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió (un cas - Universitat de Sevilla).

Les recomanacions aplicades fan referència a la necessitat d'explicitar l'alineació C*M*A en els Plans Docents d'Assignatures i de presentar aquesta alineació al estudiantat. També a la integració de l'avaluació de l'assignatura com tasca-procés d'aprenentatge. La metodologia seguida per a l'aplicació d'ambdues és (excepte petites diferències) semblant en els tres casos. La primera recomanació va consistir en recollir al Pla Docent l'Alineació i en verbalitzar aquesta alineació en la sessió de presentació de l'assignatura. La segona es va incorporar incloent activitats formatives en les quals s'afavoria l'avaluació entre iguals. Per a avaluar l'aplicació de recomanacions es van recollir evidències en clau de satisfacció per part de l'estudiantat així com valoracions dels propis docents. Per a això es van dissenyar instruments específics.