Vés enrere Vols saber què ha fet la USQUID al llarg del 2012?

Vols saber què ha fet la USQUID al llarg del 2012?

08.02.2013

Un any més la USQUID-ESUP treballa en pro de la innovació i millora de la qualitat de la formació, un dels objectius clau de l'Escola Superior Politècnica de la UPF. La Unitat de Suport a la Qualitat i la Innovación Docent (USQUID-ESUP) formada per la Davinia Hernández-Leo (directora), la Verónica Moreno Oliver (pedagoga) i personal de suport tant informàtic com pedagògic acaba de publicar un informe disponible per al professorat de la ESUP a la seva Web (Web USQUID) amb les principals accions dutes a terme durant el 2012.

Com sabeu, la USQUID-ESUP ofereix i dóna el seu suport al professorat del DTIC/ESUP per a col·laborar en les iniciatives docents. Aquest suport es tradueix en la participació activa en el disseny, seguiment i avaluació de les diferents experiències d'innovació (podeu veure els detalls a la secció projectes de la nostra web). Així mateix, a la web USQUID el professorat pot trobar diferents recursos bibliogràfics, electrònics i d'altres relacionats amb metodologies actives, temes d'avaluació de competències, ús de rúbriques, autoformació, etc. Durant el 2012 la web de la USQUID-ESUP va rebre 34.817 visites (més de 13.300 que l'any 2011!), aquests visites són provinents de molts països de tot el món, i de les quals, més de 2500 són procedents de Barcelona. Les pàgines més visitades segueixen sent les que contenen les estratègies metodològiques com a recurs docent, l'agenda de jornades i els projectes i publicacions de la USQUID-ESUP.

Com a element de treball clau al llarg del 2012, cal destacar la Guia de Seguiment i Avaluació dels Treballs Fi de Grau, la qual pot ésser consultada tant al e-Repositori de la UPF, com fent clic aquíper a la versió web. Aquesta Guia es fruit del treball generat en diversos projectes, tant a nivell UPF com a nivell nacional, tots els detalls, així com les publicacions derivades es poden consultar a la nostra Web. A part dels projectes i accions enfocades als Treballs Fi de Grau, en destaquen d'altres centrats en l'adaptació de l'ESUP al nou marc d'avaluació així com en la creació, edició i difusió de vídeos acadèmics.

Pel que fa a sessions formatives i/o orientades al suport a la qualitat de l'ensenyament i aprenentatge en destaquen les centrades en "L'adaptació de les assignatures dels Graus al nou marc d'avaluació ESUP-UPF", "Què has de saber per donar CLASSES a l'ESUP?" orientada, fonamentalment, a professors novells/ nouvinguts (consulta el material emprat fent clic aquí), la "Presentació de la Guía de Seguiment i Avaluació dels TFG" i per últim destacar un Seminari que duia per títol: "Estratègies per a fomentar el treball de l'estudiant dins i fora de l'aula" dirigit a tot el professorat de l'ESUP i amb la presència d'altres professionals d'altres universitats espanyoles. En aquesta línia afegir la generació de recursos sobre disseny i elaboració de proves objectives (test) en format FAQs, també disponible a la nostra web (fes clic aquí per consultar-lo).

La USQUID també ha participat en diversos Congressos i Jornades d'innovació Docent per a presentar treballs desenvolupats durant el 2012, com ara:  el II Congreso Internacional sobre evaluación por competencias mediante eRúbricas (Màlaga, octubre 2012), Simposio Internacional sobre Innovación y Calidad en la Formación de Ingenieros (Valladolid, abril 2012) i Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (Barcelona, juliol 2012). Tant aquestes com la resta de publicacions de la USQUID-ESUP estan disponibles al e-repositori de la UPF, podeu accedir-hi directament fent clic aquí.