Vés enrere Vols saber què ha fet la USQUID al llarg del 2013?

Vols saber què ha fet la USQUID al llarg del 2013?

21.01.2014

La USQUID-ESUP segueix treballant per millorar la qualitat de la docència de l'Escola així com per promoure i recolzar les accions d'innovació dutes a terme tant pel professorat de l'ESUP com per la pròpia USQUID. La Unitat està formada per la Davinia Hernández-Leo (directora), la Verónica Moreno Oliver (pedagoga) i personal de suport tant informàtic com pedagògic i acaba de publicar un informe disponible per al professorat de l'ESUP a la seva Web (Web USQUID) amb les principals accions dutes a terme durant el 2013.

Com ja és sabut, la USQUID-ESUP dóna suport al professorat del DTIC/ESUP tant en el disseny d'iniciatives docents com en el seu desenvolupament i avaluació.

Si entreu al nostre espai WEB, concretament a la secció de projectes podreu consultar les diferents iniciatives en les que hem participat durant l'any 2013.

D'altra banda, volem destacar algunes modificacions al Web USQUID-ESUP, com és el cas dels recursos. Durant el 2013 s'ha obert un nou bloc anomenat recursos educatius especialment adreçat a l'alumnat de l'Escola que compta, entre d'altres, amb vídeos educatius i informació respecte les Aules Globals d'anglès. En aquesta línia també s'ha modificat el bloc de recursos docents, passant a ser "recursos de professorat", en el qual es troba material com la Guia de Seguiment i Avaluació del TFG així com informació bàsica adreçada per a professorat nouvingut a l'ESUP entre d'altres.

Durant el 2013 la web de la USQUID-ESUP va rebre 35.682 visites,  2300 d'aquestes van ser de Barcelona, la resta de múltiples ciutats de tot el món! Com és tònica habitual en l'anàlisi d'anys anteriors, les pàgines més visitades són les que contenen estratègies metodològiques com a recurs docent, seguides de les publicacions de la USQUID-ESUP.

Fent especial èmfasi a l'ús i consulta de la Guia de Seguiment i Avaluació dels Treballs Fi de Grau, (disponible tant al e-Repositori de la UPF a la versió web), destacar que, des de la seva publicació (febrer del 2013) ha rebut un total de 919 visites en la seva versió web i 998 descàrregues del document disponible al repositori virtual de la UPF. Es celebra també l'atorgament d'un Premi del Consell Social per aquesta Guia en la modalitat "Activitat docent dins d'un grau" (convocatòria 2013).

Pel que fa a la participació de la USQUID en l'organització de sessions/tallers formatius destacar el "Workshop Teacher-Led Inquiry and Learning Design: The Virtuous Circle", amb seu a França i celebrat durant el mes de gener de 2013 i el curs titulat "El método Moore colaborativo en asignaturas de matemáticas" celebrat al mes de juny.

Quant a difusió dels treballs realitzats per la USQUID al llarg del 2013 destaquen la participació en múltiples Congressos i Jornades d'innovació Docent com: III Jornadas de Innovación Educativa en Ingeniería Telemática (Granada, octubre de 2013), Jornada de la Red Estatal de Docencia Universitaria(Madrid, enero de 2013) així com la publicació a la Revista de Docencia Universitaria. REDU (noviembre de 2013). Tant aquestes com la resta de publicacions es troben disponibles a la Web USQUID-ESUP.