Vés enrere Experiències UPF

Experiències UPF

18.10.2009

Sessions interactives d'intercanvi, al voltant d’un cafè, i moderades per professors de la UPF: "La meva eina d'avaluació és el portafoli", "Integració d'Eines Multimèdia a l'Aula Global"

C16/1R09 - Experiències UPF: La meva eina d'avaluació és el portafoli

Dates: 29 d'octubre del 2009

Horari: 14.30 a 15.30 hores

Lloc: 20.233 edifici Jaume I (Campus de Ciutadella)

Durada del curs: 1 hora

Llengua d'impartició: Català

NOM DE LA FORMADORA: Olga Esteve, professora del departament de Traducció i Ciències del Llenguatge.

OBJECTIUS

Presentació de com s'enten el procés d'avaluació dins del marc metodològic.
Concreció de l'aplicació del portafolis com a eina d'avaluació compartida entre docent i estudiant.
Intercanviar experiències entre diferents disciplines.

PROGRAMA

Actualment s'està parlant molt del portafolis com a eina per potenciar la reflexió dels estudiants sobre el propi aprenentatge, és a dir, com a instrument de mediació que ha d'ajudar-los a ser conscients del seu punt de partida així com del progrés que van fent envers al seu procés d'aprenentatge. També s'usa ja en molts estudis com a eina d'avaluació. Sigui quina sigui la funció del portafolis (formativa i/o acreditativa), la seva incorporació no és (ni ha de ser) una decisió aleatòria.

Des del punt de vista de la formadora, l'ús del portafolis només té sentit al servei d'un tipus de plantejament metodològic que entén  la formació dels estudiants com un procés sòciocognitiu en el qual l'individu construeix coneixement i desenvolupa competències noves a partir del que s'anomenaaprenentatge reflexiu i de la pedagogia dialògica que a grans trets podem descriure de la manera següent:

No parteix del coneixement teòric sinó de l'aprenentatge experiencial
fomenta conseqüentment el treball cooperatiu entre iguals (però guiat sempre per un expert)
acompanya i guia  de forma constructiva el procés d'aprenentatge dels estudiants; això ho fa tot fomentant en l'estudiant una reflexió continua i concreta lligada als objectius previstos en l'assignatura
ajuda a què aquest procés reflexiu desemboqui en el desenvolupament tangible i evidenciable de les competències que es pretenen treballar així com els continguts lligades a elles
finalment, ajuda a que el procés de co-construcció i reflexió desemboqui a la llarga en l'autonomia de l'estudiant

Inscripció

___________________________________________________________________________________________________________________________

FC9/1R09 - Experiències UPF: Integració d'Eines Multimèdia a l'Aula Global

Dates: 11 de novembre del 2009

Horari: 14.30 a 15.30 hores

Lloc: Sala de reunions 20.233 de l'edifici de Jaume I (Campus de Ciutadella)

Durada del curs: 1 hores

Llengua d'impartició: Català

NOM DEL FORMADOR: Marc Sanjaume, professor del departament de Ciències Polítiques i Socials.

OBJECTIUS

Reconèixer les principals característiques i potencialitats de l'Aula Global per la docència.
Identifica els diferents recursos multimèdia que es poden utilitzar dins de l'Aula Global.
Intercanviar experiències entre diferents disciplines.
Recollir comentaris per a la millora.

PROGRAMA

Introducció pràctica a les diverses possibilitats interactives que ofereix la plataforma Aula Global a partir d'experiències reals.
Tres eines que permeten que la interacció amb l'alumne sigui profitosa pel seu aprenentatge: wikis, vídeo i debats:

Els wikis tenen funcions diverses, en aquest cas han estat utilitzats per fer treballs en grup de manera telemàtica, compartir informació rellevant per la matèria i avaluar les tasques realitzades conjuntament.
Els vídeos són una eina multimèdia que permet il·lustrar els continguts de les classes de manera més atractiva pels alumnes.
Els debats han estat utilitzats per ampliar els que s'han realitzat a classe i valorar la participació dels alumnes incorporant vincles amb informacions penjades a la xarxa (webs, blogs, diaris digitals, etc...).

Altres eines interessants per a buscar la interacció amb l'alumnat.

Inscripció