Vés enrere Vols saber què ha fet la USQUID durant el 2019?

Vols saber què ha fet la USQUID durant el 2019?

07.01.2020

Com cada gener, des de la USQUID de l’EiTIC ens plau compartir amb vosaltres el resum de les activitats i accions més rellevants dutes a terme durant l’any que deixem enrere, en aquest cas, el 2019. Com bé sabeu, el treball de la USQUID se centra en la millora de la qualitat de la docència del centre, així com en la promoció i el suport a accions d'innovació dutes a terme tant pel professorat com per la mateixa Unitat. Així mateix, la USQUID participa en l’elaboració d’informes i documents en el marc dels processos de seguiment, verificació i acreditació dels estudis del centre (graus, màsters i doctorat). La informació pública general sobre aquests processos es troba a la web de qualitat de l’escola i l’específica de la USQUID, a la secció “Dades i Indicadors“ del nostre espai web, on es van actualitzant dades i informes any rere any.

La USQUID de l’EiTIC continua coordinant el HackLab-UPF conjuntament amb la resta de les USQUID, el CLIK i els CRAI de la UPF. Un any més, se n’ha llençat la crida d’idees i, tot i que encara queden uns dies fins que es tanqui el termini d’enviament d’aquestes i de projectes transversals i interdisciplinaris que van més enllà del currículum, estem molt satisfetes amb les propostes rebudes fins avui. Aprofitem aquest espai per compartir amb vosaltres el videoresum de les III Jornades HackLab.

Durant el 2019, la USQUID va participar activament en tres projectes d’innovació i qualitat de la docència en els quals es treballaven temes diversos: l’ús d’analítiques de dades per a l’avaluació d’activitats d’aprenentatge amb tecnologia, el paper dels espais com a facilitadors d’aprenentatge i l’estudi i l’anàlisi de l’assistència a classe (o l’absentisme) dels estudiants de grau de la UPF, centrant-se en les causes i propostes de millora. Per a més informació sobre els projectes de la USQUID, visiteu la secció “Projectes” del nostre espai web (https://www.upf.edu/ca/web/usquid-etic/projectes).

Pel que fa a publicacions, la USQUID de l’UCA EiTIC presentarà al CIDUI 2020 un treball amb els resultats qualitatius del projecte PlaCLIK relacionats amb l’ús dels espais físics i digitals com a espais d’aprenentatge. Al seu torn, l’ACUP va seleccionar “Projectes professionalitzadors com a metodologia d’apoderament de l’alumnat: l’experiència al grau d’Enginyeria Biomèdica” com una mostra de bones pràctiques en l’àmbit de les metodologies centrades en l’estudiantat. Vegeu-ne la notícia aquí i la totalitat de publicacions de la Unitat a la secció “Publicacions” del nostre espai web.

El dia 18 de març de 2019, seguint la línia de les edicions anteriors (en trobareu les agendes i resums aquí), la USQUID va conduir la VI Jornada d’Innovació Docent i Qualitat a l’ESUP/DTIC, on es van presentar, entre d’altres, els resultats de l’estudi dut a terme a la USQUID sobre l’aprenentatge híbrid en la docència dels graus del centre, els resultats quant al rendiment del TFG, etc. També es van compartir inquietuds i temes d’interès entre els assistents, com els sistemes d’avaluació de les assignatures i mètodes i eines per facilitar l’aprenentatge. Podeu veure el resum complet de la Jornada aquí.

Finalment, us recordem que a l’espai web de la USQUID podeu trobar recursos per al professorat i recursos per a l’estudiantat que es van actualitzant periòdicament. Així mateix, si voleu contactar amb nosaltres, només cal que ens envieu un mail a [email protected].