Vés enrere JORNADA CLIK- Pràctiques d’innovació educativa

JORNADA CLIK- Pràctiques d’innovació educativa

11.10.2018

L’1 de juny del 2018 va tenir lloc al Campus Ciutadella la Jornada CLIK “Pràctiques d’Innovació Educativa”, presentada pel Dr. Josep Lluís Martí i el Dr. Manel Jiménez, Director acadèmic del CLIK.

La jornada es va dividir en dos apartats fonamentals; “Tot compartint” i “Tot dialogant”.

El primer va ser presentat pel Sr. Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill. La seva aportació es va centrar en una reflexió al voltant de la desmitificació de la innovació, tot plantejant la importància de l’estudiantat en els processos d’innovació docent, és a dir, en la importància d’orientar les pràctiques innovadores cap a un escenari que faciliti de manera significativa i profunda els processos d’aprenentatge de l’estudiantat.

Després d’aquesta reflexió es van presentar diversos projectes liderats per professorat de la casa:

-Encarna Atienza, Miquel Oliver i Davinia Hernández-Leo: presenten el projecte “OSWALDO: cultura de la observació, peer-assessment”.

-Jaume Bertrampetit presenta “Why a MOOC? Course of social sciences and humanities. Why Biology Matters?”

-Davinia Hernández-Leo: Presenta el Hacklab, un espai per compartir coneixements paral·lel a la formació reglada.

-Humberto Llavador: presenta “Experiental Learning, Experiments as a Teaching Tool”.

-Elisabeth Moyano presenta el projecte “Avalua’t”, basat en una prova d’autoavaluació que serveix per fer simulacions i per  assentar els aprenentatges de les diferents assignatures.

A la segona part, anomenada “Tot dialogant”, inicia la sessió Albert Forn, director d’mSchools, amb la seva proposta “d’una nova manera d’ensenyar i aprendre.” Presenta els resultats de la branca educativa del Mobile World Capital. Qüestiona com afecten les tecnologies a la societat i el seu impacte amb alumnes d’educació obligatòria. També emfatitza en l’impacte de les mateixes a nivell educatiu i les avantatges de la transformació digital. Una de les accions que han dut a terme ha estat canviar l’assignatura de tecnologia tradicional per una assignatura enfocada a la creació d’una app per grups durant tot el curs. També exposa l’EduHack, que consisteix en una trobada de docents per crear equips multidisciplinars composats per persones que volen intercanviar reflexions amb l’objectiu de millorar elements bàsics en els processos d’ensenyament-aprenentatge. Es treballa a partir del desing thinking.

La jornada va finalitzar amb un debat i reflexió que aglutinava els diferents projectes i iniciatives esmentades amb la importància i presència de la tecnologia, tot destacant els avantatges, limitacions i les possibilitats de futur.