La Setmana Europea de la Prevenció de Residus és una iniciativa que promou accions de sensibilització sobre els recursos sostenibles i la gestió de residus. Un any més la UPF s’adhereix a la celebració, que enguany arriba a la seva novena edició. Sota el lema “Donem-li una nova vida”, la iniciativa tindrà lloc del 20 al 24 de novembre als diferents campus de la Universitat. UPF Sostenible organitzarà tallers i exposicions, que podeu trobar detallats a continuació. Aquestes activitats estan adreçades tant a la comunitat universitària com a persones externes que hi estiguin interessades.

Prova de contaminació de l'aire

Del 20 al 24 de novembre a les façanes del campus del Poblenou i del Mar

Amb motiu de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, la UPF instal·larà unes peces de roba a les façanes del campus del Poblenou i del Mar com a test per a una prova de contaminació de l’aire que es farà al Dia del Medi Ambient en el mes de juny. L’objectiu és fer una prova per veure com afecta la contaminació de la ciutat de Barcelona a diferents tèxtils. Concretament, s'hi penjaran tres tipus de teixits diferents: un, 100% cotó; un altre, 100% polièster; i un tercer, 50% cotó i 50% polièster.

Iniciatives desenvolupades els últims anys a la UPF sobre reciclatge

Des de fa uns anys, s’estan tirant endavant diferents iniciatives encaminades tant a la reducció de residus com a la millora de la seva gestió. Alguns exemples són:

• Nous equips de begudes calentes utilitzant gots fabricats amb material de baix impacte ambiental, a més d'incorporar l'opció "sense got". Per altra banda, des de l'Assemblea d'Estudiants del campus de la Ciutadella s'ofereix l'opció de comprar per un euro un "biogot" reutilitzable.
  • Un nou contracte del servei de cafeteria i restauració en què es prioritza l'ús del vidre davant la llauna, així com el fet de demanar un menú sense beguda i que l'usuari porti el seu propi got.
  • Una prova pilot per reciclar paper dins de les aules del campus de la Ciutadella.
  • La col·laboració amb la Universitat Politècnica de Catalunya, amb la qual es treballa en els procediments de gestió de residus, per tal d'incorporar-los a l'economia circular. El curs passat, una estudiant de l'Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB) va fer el seu treball de fi de grau (TFG) a la Universitat sobre aquesta temàtica.
  • Finalment, des del passat curs acadèmic s’està ampliant el nombre de contenidors als diferents campus, a més de recol·locar-los en zones estratègiques i d’elaborar unes enganxines informatives amb els residus que es poden llençar a cadascun.

La UPF dóna suport a la sostenibilitat ètica en totes les seves accions, així com promou iniciatives anuals com la Setmana Europea de la Prevenció de Residus. Per això impulsa una gestió de residus compromesa que incorpora tres aspectes fonamentals: la senyalització adient dels contenidors a la Universitat, tant amb colors com amb icones simbòliques; la conscienciació a través de campanyes com les que es fan en aquesta edició, i la millora en la ubicació i la quantitat dels contenidors als diferents campus.

Enllaços d’interès: