La UPF s'adhereix un any més a la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, que enguany celebra la seva vuitena edició. La iniciativa es desenvoluparà del 19 al 27 de novembre, i UPF Sostenible organitzarà diferents tallers i exposicions als campus de la Universitat. Entre altres, es faran activitats per treballar el concepte d'economia circular, segons el qual es vol deixar de tenir residus per tenir subproductes que continuïn el cicle econòmic. Aquests tallers estan adreçats tant a tota la comunitat universitària com a persones externes que hi estiguin interessades. Per inscriure-t'hi, envia un correu a [email protected] indicant el taller al qual vols assistir.*

Nom del taller

Descripció de l'activitat

Data i horari

Taller: "Com gestiona els residus l'Àrea Metropolitana de Barcelona?"

En aquest taller aprendrem la manera com gestiona els residus l'Àrea Metropolitana de Barcelona, buscant sinergies i similituds amb les nostres organitzacions i la manera d'encaminar-nos cap a l'economia circular.

Dimarts 22 de novembre, de 10.00 a 11.00 h

Aula 52.421 del Poblenou

Taller: "És un bluf, l'economia circular?"

Aquest taller té per objectiu aprofundir sobre la complexitat del cicle de vida dels materials quotidians i la gestió que se'n pot fer per incorporar-los en el circuit productiu, un cop utilitzats. Volem reflexionar sobre la viabilitat del concepte d'economia circular, prenent com a base el model de la política ambiental i de gestió dels residus municipals de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

Dimecres 23 de novembre, de 10.00 a 11.00 h

Aula 24.019 de la Ciutadella

A més dels tallers organitzats a la Universitat, també es faran diferents exposicions relacionades amb el reciclatge i la sostenibilitat: transformació de residus, gestió de l'aigua potable, estalvi energètic... A la taula següent trobaràs la temàtica i la localització de cadascuna.

Nom de l'exposició

Descripció de l'activitat

"Tan clar com l'aigua"

Tenim fàcilment al nostre abast l'aigua per beure: obrim l'aixeta i surt potable i de bona qualitat. L'exposició mostra com, en comparació amb l'aigua envasada, l'aigua de xarxa és molt més econòmica i ecològica.

Campus de la Ciutadella

"Dóna la volta, del residu al recurs"

Què podem fer amb els residus que generem? Aquesta exposició ens mostra cinc elements il·lustrats del procés de transformació de les cinc fraccions de recollida selectiva
-paper i cartró, envasos, fracció orgànica, vidre i fracció resta-, més un element amb un joc interactiu que parla també de propostes d'actituds que fomenten la prevenció.

Campus  del Poblenou

"Jo reutilitzo: i tu?"

Exposició per a la conscienciació sobre la generació de residus i CO2 i l'estalvi energètic. Calcula les emissions que pots evitar!

Campus del Mar

Exposició del cartell sobre consum i residus a la UPF

Vols saber els residus que produeix la Universitat durant els últims anys? Des d'UPF Sostenible hem elaborat uns cartells informatius que distribuirem per tots els campus. Fes-hi una ullada!

Del 21 al 27 de novembre

De moment en línia i per confirmar

La UPF dóna suport a la sostenibilitat ètica en totes les seves accions, així com promou iniciatives anuals com la Setmana Europea de la Prevenció de Residus. Per això impulsa una gestió de residus compromesa que incorpora tres aspectes fonamentals: la senyalització deguda dels contenidors a la Universitat, tant amb colors com amb icones simbòliques; la conscienciació a través de campanyes com les que es fan en aquesta edició, i la millora en la ubicació i la quantitat dels contenidors als diferents campus.

Per altra banda, s'estan tirant endavant diferents iniciatives encaminades tant a la reducció de residus com a la millora de la seva gestió. Alguns exemples són:

- Nous equips de begudes calentes utilitzant gots fabricats amb material de baix impacte ambiental, a més d'incorporar l'opció "sense got". Per altra banda, des de l'Assemblea d'Estudiants del campus de la Ciutadella s'ofereix l'opció de comprar per 1 euro un "biogot" reutilitzable.

- Un nou contracte del servei de cafeteria i restauració en què es prioritza l'ús del vidre davant la llauna, així com el fet de demanar un menú sense beguda i que l'usuari porti el seu propi got.

- Una prova pilot per al reciclatge de paper dins de les aules del campus de la Ciutadella.

- La col·laboració amb la Universitat Politècnica de Catalunya, amb la qual es treballa en els procediments de gestió de residus, per tal d'incorporar-los a l'economia circular. Actualment, una estudiant de l'Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB) està fent el seu TFG a la universitat sobre aquesta temàtica.

I a més de les activitats impulsades des de la Universitat, et recomanem les següents pàgines web amb iniciatives, informació i idees per una vida més sostenible! Visita l'enllaç següent i informa-te'n!

* Les dades personals facilitades seran incorporades en el fitxer de dades de caràcter personal "Activitats socioculturals", titularitat de la Universitat Pompeu Fabra amb la finalitat de realitzar la difusió i la gestió d'activitats socioculturals organitzades per la Universitat. Aquestes dades només podran ser cedides, amb el consentiment previ de l'interessat, a l'Observatorio de la Cooperación Universitaria al Desarrollo (OCUD) i a d'altres entitats vinculades a la cooperació universitària al desenvolupament amb la finalitat de difondre i gestionar la cooperació al desenvolupament; i en aquells casos en què sigui necessari per al compliment de les obligacions legalment establertes. En qualsevol moment podeu exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició mitjançant comunicació escrita, acompanyada d'una fotocòpia del DNI o document equivalent adreçada a: Gerent. Universitat Pompeu Fabra. Pl. de la Mercè, 10-12. 08002 Barcelona.