Vés enrere La Universitat Pompeu Fabra fa una declaració d’emergència climàtica

La Universitat Pompeu Fabra fa una declaració d’emergència climàtica

15.05.2019

Segon plenari Planetary WellbeingAprofitant el marc del segon plenari de la iniciativa Benestar Planetari, el rector Jaume Casals ha fet pública la declaració institucional d’emergència climàtica, seguint els exemples d’altres institucions com els parlaments del Regne Unit i d’Irlanda o dels governs d’Escòcia, de Gal·les i de la Generalitat de Catalunya.

La declaració destaca el continu deteriorament del nostre planeta i reconeix la necessitat de tractar la situació amb l’emergència que requereix, a partir de la planificació d’estratègies dràstiques per reduir en un 50% les emissions de gasos d’efecte hivernacle abans del 2030. Així mateix, la Universitat se sent compromesa amb aquestes estratègies i està treballant en l’elaboració d’un diagnòstic d’impacte ambiental per establir objectius i estratègies de canvi real, que quedaran recollits en el primer Pla de Sostenibilitat de la UPF. Durant les properes setmanes es crearà un grup de treball d’alt nivell per permetre accelerar les iniciatives en curs, estudiar-ne de noves i establir un calendari per disminuir l’impacte ambiental de la nostra activitat.

La notícia no ens hauria de sorprendre. En l’àmbit de la recerca, la Universitat acaba de llançar una convocatòria, dotada amb 146.000 euros, per impulsar projectes relacionats amb aquests àmbits, i el proper 5 de juny es farà la primera Jornada sobre Benestar Planetari.

Per altra banda, amb l’objectiu de convertir l’àrea de la Ciutadella en un node de coneixement científic capdavanter a Europa, la Universitat preveu la construcció d’un nou edifici que formarà part del projecte “Ciutadella del Coneixement”, que es durà a terme en col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.

Enllaços d’interès