Vés enrere UPF i ESCI-UPF participaran com a organitzacions observadores a la COP24

UPF i ESCI-UPF participaran com a organitzacions observadores a la COP24

Entre els dies 3 i 14 de desembre del 2018 se celebrarà a Katowice (Polònia) la 24a. Conferència de les Parts en la Convenció Marc de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic, també coneguda com a COP24. La Universitat Pompeu Fabra i la Càtedra Unesco de Cicle de Vida i Canvi Climàtic d'ESCI-UPF seran organitzacions observadores en aquest esdeveniment.

16.10.2018

Imatge aèria KatowiceLa Conferència de les Parts (COP) és l’òrgan suprem de la Convenció Marc de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic (UNFCCC). Aquesta institució, que es va crear dos anys després de la Cimera de la Terra de 1992, compta amb representants dels diferents indrets del món i és l’encarregada d’assegurar una implementació efectiva de la Convenció.

Entre les tasques de la COP24, cal remarcar les d’elaborar i adoptar un paquet de decisions per assegurar la implementació completa dels Acords de París. S’hi tractaran tres temes clau: la tecnologia (desenvolupament de solucions modernes i amistoses amb el medi ambient, com l’electromobilitat), la humanitat (transició justa i solidària de les regions industrials) i la naturalesa (assolir neutralitat, absorbint CO2 dels boscos i de la terra i fent una correcta gestió de l’aigua).

En la Conferència figuraran tres classes d’actors: els representants dels països que han ratificat la Convenció i els estats observadors, els membres de la premsa i les organitzacions observadores. La Universitat Pompeu Fabra i la Càtedra Unesco de Cicle de Vida i Canvi Climàtic d'ESCI-UPF exerciran el rol d’organitzacions observadores, i s’agruparan dins de la categoria d’ONG independents i d’investigació.

La intervenció en les sessions permetrà a la Universitat intercanviar perspectives amb altres membres, fet que contribuirà a generar nous punts de vista i aproximacions. Per altra banda, la presència d’observadors impulsa la transparència en un problema que és global i complex. Tal com assenyala el Secretariat pel Canvi Climàtic, la participació es genera en un clima de confiança mútua, en què es reconeix i es respecta els altres i les seves opinions, prenent en consideració la naturalesa de les sessions intergovernamentals.