Vés enrere L'auditori del campus del Poblenou es convertirà en una sala de cinema per acollir el festival internacional FICMA sobre medi ambient

Entre el 7 i el 12 de novembre, s'hi projectaran dotze documentals curts, inclosos en la secció oficial "Ruta UniFICMA", que es repartiran entre quatre sessions dobles en horari de tarda i obertes a tothom.
28.10.2014

L'auditori del campus del Poblenou de la UPF acollirà entre el 7 i 12 de novembre, en sessions de tarda, dotze documentals curts de format televisiu realitzats l'últim any, en el marc del Festival Internacional de Cinema del Medi Ambient (FICMA), dins de la seva secció oficial "UniFICMA", amb entrada lliure per a tot el públic.

Els films inclosos en aquesta secció es repartiran entre tres universitats catalanes (Pompeu Fabra, Barcelona i Blanquerna-URL), que seran seus oficials de FICMA, un festival que pretén ser una finestra per donar a l'audiovisual el paper d'educar, sensibilitzar i denunciar, a més d'entretenir. L'ecologia, la cultura, l'economia, els processos migratoris, les guerres o les tala indiscriminada de boscos, són alguns dels temes vinculats amb el medi ambient que hi tindran presència.

Vídeo promocional publicat al canal YouTube del Festival

Dotze documentals projectats en sessió doble

Repartits en quatre sessions dobles (en horaris de 17.30 i 18.30 h), al campus del Poblenou es podran veure dotze treballs, d'una durada entre els 20 i els 56 minuts. Es tracta de Fotoprints for the War, Less is More, The Ducth Weed Burguer (7 de novembre); Words from the Edge, Field Biologist (l'emprenedoria d'un jove biòleg per la conservació) i Quelle Mouche M'a Piqué? (10 de novembre).

Els dos dies restants es projectaran Tailwind from Europe i Platja Llarga (un documental dirigit per Ariadna Costa sobre la conservació i lluita en defensa del territori), l'11 de novembre; i Kamilet, Peligro Alta Tensión, Minas de Salento, i l'estrena de The New Environmentalist - From Ithaca to the Amazon, el 12 de novembre. L'assistència al Festival, en el marc del Programa d'Activitats de Compromís Social (PACS) de la UPF, dóna als estudiants 1/4 de crèdit ECTS per cada sessió doble.

D'altra banda, FICMA també inclourà les seccions oficials "documentals llargs", "documentals curts", i "curtmetratges", a més d'altres seccions no oficials. Aquests films es projectaran als Cinemes Girona, CaixaForum i Cosmocaixa, i les sessions que siguin de pagament, tindran un descompte del 50% per als membres de la comunitat de la UPF.

La 21a. edició del Festival Internacional de Cinema del Medi Ambient, organitzat per l'Associació Accions 3E, tindrà lloc del 6 al 13 de novembre sota el lema " Contagia't!", amb una vuitantena de propostes incloses en la cartellera. Fundat l'any 1993, FICMA és el festival de cinema més antic del món en el seu gènere, i el 2000 va obtenir el premi "Princes" atorgat per l'Agència Europea de Medi Ambient de la Comunitat Europea.

Accés a la FICMATECA per a activitats docents i de recerca

La col·laboració de la UPF amb aquest festival es deriva d'un conveni signat recentment entre ambdues institucions, per part de Jaume Casals, rector de la UPF, i Jaume Gil, director de FICMA, i que té una vigència d'un any, renovable.

L'acord inclou una altra part més acadèmica, i que contempla el fet que la UPF, per a qualsevol dels seus estudis i departaments, tindrà accés a tot el material audiovisual de FICMA, recollit en la seva FICMATECA, per al seu ús divulgatiu en les activitats docents i de recerca de la Universitat.

A més, la Universitat Pompeu Fabra podrà fer projeccions públiques de diferents pel·lícules que hagin format part del Festival, i per a les quals FICMA disposi dels drets corresponents.