Vés enrere COBERTA VEGETAL I EXPERIMENTAL AL MERCÈ RODOREDA 23

COBERTA VEGETAL I EXPERIMENTAL AL MERCÈ RODOREDA 23

15.03.2021

La coberta de l’edifici Mercè Rodoreda 23 compta amb uns 150m2 de superfície plana transitable que ha albergat una coberta vegetal experimental que ha gestionat l’empresa social Eixverd. En aquesta si han desenvolupat des de l’any 2016 tres experiments en col·laboració amb la UPC (Escola Politècnica Superior d’Edificiacó), l’ICTA-UAB (Institut de Ciències i Tecnologies Ambientals de la UAB) i amb la UPF. Ha comptat amb la participació  de diferents empreses que han pogut testejar els seus sistemes. El primer d’aquests experiments està relacionat amb la millora de l’eficiència energètica de les cobertes amb sistemes de recobriment vegetal mitjançant la instal.lació de sondes en quatre nivells diferents, una a nivell de vegetació, una segona a nivell de substrat, una tercera sobre les capes tècniques i una quarta i última sobre el terra. Un segon experiment era una proba pilot al voltant de la lavanda (Lavandula Dentat i Lavandula Angustifolia) per veure quina funcionava millor i era més apta per a provar una producció agregada de cobertes i plantejar la seva comercialització. I un tercer experiment enfocat en la comparativa de diferents substrats i quin era el més apte per a una producció agrícola a gran escala, tan a nivell de recursos hídrics necessaris com de la producció que comportava cada un d’ells. Tots aquests experiments estaven focalitzats en la consecució de l’hort urbà plantejat en el projecte de coberta vegetal del Dipòsit de les Aigües.

Després de cinc anys d’una col·laboració fructífera en quant a resultats i a difusió de la iniciativa, Eixverd finalitza el seu conveni a petició pròpia i mostrant un profund agraïment per aquests anys de col·laboració. En aquest sentit l’empresa social Eixverd ens ha mostrat la seva disponibilitat a deixar la infraestructura de la instal·lació per a gaudi de la comunitat universitària de la UPF. En concret la infraestructura que deixa està composada per 4 jardineres d’uns 3metres de llarg per 1metre d’ample, un conjunt de mòduls tècnics de plantació consistents amb uns cubliques quadrats de plàstic adients per a la col·locació del substrat i la plantació, permetent la circulació i el drenatge de l’aigua de reg, una instal·lació de reg automàtic, una caixa de compostatge, un armariet i un arcó per a guardar estris. Des del vicerectorat de Compromís Social i Igualtat es vol oferir aquest espai a aquell professorat que hi vulgui desenvolupar alguna acció de recerca i/o de difusió i transferència del coneixement, sempre i quan les condicions de manteniment ho permetin. De moment el grup de recerca CaSEs (Cultural and Socio-Ecological Dynamics) ja ha mostrat el seu interès per utilitzar part d’aquest espai. Si hi esteu interessats contacte amb la Direcció del campus de la Ciutadella.