El pròxim 5 de juny és el Dia Mundial del Medi Ambient i a la UPF volem celebrar-ho!  La natura és sens dubte diversa i per això aquest any volem parlar d'economies, de residus, de mobilitat, de sostenibilitat tant local com global... Però per no perdre'ns entre tantes paraules i xifres us oferirem també recorreguts per gaudir de la natura en tota la seva plenitud. La Universitat s'adherirà un any més a la celebració d'aquest dia tan emblemàtic amb la realització de diferents activitats del 29 de maig al 2 de juny. Les trobareu llistades a continuació; i penseu que totes són gratuïtes!

Per què hi participem?

Aquesta celebració va ser establerta per l'Assemblea General de les Nacions Unides el 1972 amb l'objectiu de conscienciar la població mundial sobre el medi ambient. Ara, es vol donar més força i presència a la necessitat que tenim de preservar i millorar l'entorn, així com potenciar l'acció global per protegir-lo. En aquest sentit, la Universitat dóna suport a la sostenibilitat ètica en totes les seves accions i promou iniciatives anuals com aquesta per sensibilitzar la comunitat universitària sobre temes de medi ambient.

Recull d'activitats externes pel Dia Mundial del Medi Ambient Recull d'activitats externes pel Dia Mundial del Medi Ambient

Curiositats del Dia del Medi Ambient Curiositats del Dia del Medi Ambient

• Aquest dia es va concebre com una oportunitat per signar o ratificar convenis sobre el medi ambient.
  • El 1972 va ser el primer any en què es va celebrar, per tant, actualment se'n compleix el 25è. aniversari.
  • Aquesta celebració ofereix una important oportunitat per idear solucions als problemes actuals, regenerar la nostra cultura de consumidors i crear una societat més sostenible on es respecti la capacitat regeneradora del planeta,
  • Els dies internacionals se celebren per sensibilitzar l'opinió pública respecte a un problema concret a través d'activitats.
  • El 2004, Barcelona va ser la seu del Dia Mundial del Medi Ambient sota el títol "Es busquen! Mars i oceans, vius o morts?".
  • La Resolució XXVII del 15 de desembre de 1972 va iniciar la Conferència de les Nacions Unides sobre el Medi Ambient Humà d'Estocolm (Suècia).