Vés enrere Finalitza la 6a edició de les Jornades Visions d'un Món Desigual

Finalitza la 6a edició de les Jornades Visions d'un Món Desigual

Realitzada entre el 25 d'abril i el 3 de maig.

10.05.2022

El passat 3 de maig es tancava la 6a edició de les Jornades “Visions d’un Món Desigual. Treball decent i creixement econòmic” les quals han estat centrades en l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible 8 (Treball decent i creixement econòmic). S’han tractat temes com la lluita contra la precarietat laboral, la relació entre treball decent i immigració i el mercat de treball a través de la perspectiva de gènere.

Les Jornades, obertes a tot el públic i gratuïtes, s’han organitzat en quatre blocs temàtics, que tractaven un aspecte vinculat amb el treball decent i el creixement econòmic. Com l’edició anterior, les jornades s’han realitzat 100% en línia a través de la plataforma Youtube per fer les sessions virtuals en directe.

Durant aquesta sisena edició, totes les sessions han seguit la mateixa metodologia. Durant els primers 20-30 minuts, el ponent feia l’explicació sobre el tema i després s’obria el torn de preguntes.

Imatge de la primera sessió amb l’escriptor i professor Carlos Taibo

La suma de participants entre les 4 sessions és de més de 450 persones (membres de la comunitat universitària i públic general), dels quals 50 eren de la UPF.

Temes tractats:

1a sessió – "Decreixement i col.lapse" amb Carlos Taibo, escriptor, editor i professor jubilat de Ciència Política i Relacions Internacionals a la Universitat Autònoma de Madrid. És membre del consell editorial de Sin Permiso des de la seva fundació el 2006 i ha publicat articles en mitjans com el diari Público.

2a sessió – "Lluita contra la precarietat laboral. Cap a la nova era del turisme" amb Roxana Hernández, portaveu de Kellys Barcelona, una associació a nivell espanyol de cambreres de pis.

“Éramos unas trabajadoras invisibles, a las que nadie conocía”

3a sessió - "Treball decent i immigració" amb Ferran Camas, catedràtic de Dret del Treball i de la Seguretat Social i Director de la Càtedra d'Immigració, Drets i Ciutadania de la Universitat de Girona. Expert internacional en matèria d'ocupació i treball pel projecte Europeu Socieux+.

“En la meta 8.8 del objetivo de desarrollo sostenible 8  se hace referencia implícita a la necesidad de promover derechos laborales; de promover el trabajo decente para los trabajadores migrantes. Esta es la única ocasión en toda la agenda de desarrollo sostenible donde Naciones Unidas hace referencia a los trabajadores migrantes”

4a sessió – "De l'ocupació als treballs: una mirada des de la perspectiva de gènere" amb Sara Moreno, sociòloga. Actualment és professora de Sociologia a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i investigadora del Centre d’Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT-UAB) i de l’Institut d’Estudis del Treball (IET-UAB).

“S’ha demostrat empíricament com l’experiència del teletreball en el cas de les dones és negativa”

Les quatre sessions virtuals van ser gravades i estan disponibles al canal de Youtube “Visions d’un Món Desigual”.