Vés enrere La Universitat s’omple de solidaritat i cooperació

La Universitat s’omple de solidaritat i cooperació

La Fira UPF Solidària, que enguany va comptar amb una taula rodona i amb la projecció d’un documental sobre els refugiats, va tenir lloc el dijous 10 d’octubre al campus de la Ciutadella.

15.10.2019

La Fira UPF Solidària va acollir, el 10 d’octubre, més d’una trentena d’associacions del tercer sector vinculades a la Universitat a través de membres de la seva comunitat. Aquestes treballen temàtiques com els drets humans, la pobresa o l’exclusió social.

Orientada a donar a conèixer els projectes als membres de la UPF, malgrat restar oberta a tots els públics, la fira va començar amb una mostra d’entitats, de 10.00 a 15.00 hores, al pati de l’edifici de Jaume I al campus de la Ciutadella. Els visitants van poder conèixer de primera mà la trentena d’organitzacions solidàries que tenen vincles amb la universitat, quins són els seus objectius i com treballen.

A més, a partir de la 13.30 hores hi va haver un dinar solidari al mateix espai. El tiquet va valer 5€, un euro dels quals va anar destinat a una de les entitats socials que participen de l’esdeveniment. A l’hora de comprar el dinar es va repartir una butlleta perquè cadascú decidís a quina associació volia oferir la donació i l’entitat més votada (que en aquesta ocasió va ser Canpedró) va rebre el donatiu.

Ja a la tarda, la jornada va continuar a la sala d’exposicions del campus. on va tenir lloc la taula rodona “Més enllà de l’etiqueta. Refugiats: persones i identitats” amb la participació de Lorenzo Gabrielli, investigador del Grup d’Investigació Interdisciplinari sobre Immigració (GRITIM-UPF), Mayar Skhita, refugiat sirià, Mar sabé, representant d’Open Arms i Aris Dougas, estudiant Global Studies. Tamara Djermanovic, professora del Departament d’Humanitats de la UPF, va moderar la taula. Al mateix espai, del 7 al 16 d’octubre, es va poder visitar l’exposició fotogràfica d’Open Arms.

L’esdeveniment es va cloure amb la projecció de Faraway Land a les 17.00 hores a l’auditori. El documental parla dels vincles entre les famílies que fugen dels seus països per arribar a Europa i les persones que les acullen.

Set anys mostrant la solidaritat de la comunitat

Des d’UPF Solidàra han celebrat l'èxit de la setena edició de la fira i han posat èmfasi en la importància de formar, des de la universitat, persones crítiques i socialment compromeses. Com afirmen des de l’organització, “volem que les competències no siguin només acadèmiques, sinó que també siguin humanes”.

Galeria d'imatges publicada a Flickr

Vídeoresum de l'edició 2019