Vés enrere

8 d'octubre, contribució al #Reto5Mil

02.10.2019

Per segon any consecutiu, el 8 d'octubre se celebra el #Reto5mil, una iniciativa promoguda per la Xarxa Espanyola d'Universitats Saludables (REUS), la Universitat de les Illes Balears i la Fundació Sang i Teixits de les Illes Balears.

L'objectiu d'aquest repte, al què s'han adherit 29 universitats saludables espanyoles, entre elles la UPF, està en aconseguir 5000 donacions de sang al voltant del dia 8 d’octubre, Dia de les Universitats Saludables.

Ajudan’ns a contribuir a assolir el #Reto5Mil, entre el 7 i el 9 d’octubre. UPF Solidària ha previst punts de donació als campus al matí, tarda i vespre.

Imatge

Sota el lema “desafíate y dóna” es pretén conscienciar la població universitària del valor que té fer-se donant de sang, una substància que no es pot fabricar i només pot obtenir-se per mitjà de donacions altruistes.

A la primera edició del repte van participar 25 universitats, procedents de 14 comunitats autònomes, el que va permetre aconseguir una participació de 3.000 persones sent efectives 2.531 donacions. Cal destacar que el 29% d'aquestes donacions va correspondre a nous donants, complint així un dels objectius. Amb aquest esdeveniment, les universitats espanyoles i Centres de Transfusió Sanguínia pretenen captar donants nous, fidelitzar les persones que ja donen sang de forma habitual i establir una estratègia conjunta per donar visibilitat a la donació de sang.

El #Reto5mil s'emmarca dins el Dia de les Universitats Saludables, una jornada que serveix per visibilitzar la feina que les universitats espanyoles realitzen en promoció de la salut entre la comunitat universitària i la societat en general.

Multimèdia

Categories:

ODS - Objectius de desenvolupament sostenible:

ODS - Objetivos de desarrollo sostenible:

SDG - Sustainable Development Goals:

Els ODS a la UPF Los ODS en la UPF The ODS at UPF