Vés enrere

L'efecte beneficiós de l'exercici concentrat en el cap de setmana

La revista JAMA Intern Med ha publicat aquest mes de gener un article que posa de manifest l'efecte beneficiós de l'exercici concentrat en el cap de setmana.

Resumir tot l'exercici setmanal recomanat en una o dues sessions durant el cap de setmana  és suficient per produir importants beneficis per a la salut. A diferència  del que es pensava, tant qui realitza activitat física insuficient "weekend warriors" i qui s'exercita regularment aconsegueixen reduir els riscos de mort per a totes les causes, la malaltia cardiovascular i el càncer, encara que en diferents proporcions.

20.01.2017

Això ho indica l'estudi Assocaitions of "Weekend Warrior" and Other Leisure Time Physical Activity Patterns With Risks for All-Cause, Cardiovascular Disease and Cancer Mortality, realitzat per la Universitat de Loughborough i la Universitat de Sidney, basat en una enquesta de 64.000 adults majors de 40 anys a Anglaterra i Escòcia i en el que es van analitzar dades sobre el temps que la gent dedicava a fer exercici i la seva salut durant 18 anys.

Com a resultats els "weekend warriors", que varen fer tot l'exercici en un o dos dies a la setmana, varen reduir al seu risc de morir per malaltia cardiovascular un 41% i de càncer un 18%, en comparació amb els inactius. Els que feien exercici regularment en tres o més dies a la setmana varen reduir els seus riscos en un 41% i 21% respectivament.

Efecte beneficiós de l'exercici el cap de setmana

Font: Subdirecció general de Promoció de la Salut

Multimèdia

Categories:

ODS - Objectius de desenvolupament sostenible:

ODS - Objetivos de desarrollo sostenible:

SDG - Sustainable Development Goals:

Els ODS a la UPF Los ODS en la UPF The ODS at UPF