1r. Aprovació de l'acta de la sessió de 3 de juny del 2020.

2n. Informe de rector.

3r. Ordenació de la propera sessió del Claustre.

4t. Proposta d'aprovació del procediment per a la celebració telemàtica del Claustre universitari.

5è. Torn obert de paraules.

1r. Aprovació de l'acta de la sessió de 3 de juny del 2020
(Data de publicació dels acords: 19 de novembre del 2021)

S’aprova l’acta corresponent a la sessió de 3 del 2020.

2. Aprovació del procediment per a la celebració telemàtica del Claustre universitari.
(Data de publicació dels acords: 19 de novembre del 2021)

Primer. De conformitat amb el que preveu l'article 5.6 del Reglament del Claustre, s'acorda admetre la incorporació a l'ordre del dia de la declaració que figura com a document adjunt (Ponent: Lluís de Yzaguirre Maura), com a nou punt 6è. Així mateix, s'acorda que la part que es posarà a votació correspon al text següent:

• Denunciem i continuarem denunciant la situació de repressió generalitzada.
  • Ens mantenim en la demanda de la llibertat dels presos polítics i el retorn dels exiliats i per la desjudicialització de la política.
  • Manifestem tot el nostre suport als membres de la Sindicatura Electoral del Referèndum del Primer d’octubre del 2017, dins de les seves atribucions com a acadèmics.

Segon. En conseqüència, s’incorpora un nou punt 6è. a l’ordre del dia de la sessió del Claustre universitari de 17 de novembre del 2020, amb la denominació “Declaració del Claustre”.

Tercer. La Mesa acorda la publicació d’aquest acord i, de conformitat amb l’article 5.8 del Reglament de Claustre, si els promotors de la inclusió d’un punt de l’ordre del dia discrepen de la decisió adoptada per la Mesa del Claustre respecte de les propostes d’inclusió de nous punts en l’ordre del dia, en poden demanar la reconsideració per escrit adreçat a la Mesa en el termini de dos dies hàbils des que es publica l’acord de la Mesa. La Mesa ha de resoldre abans de la sessió del Claustre amb una resolució motivada. Aquesta resolució exhaurirà la via administrativa sense perjudici de la interposició potestativa d’un recurs de reposició davant la Mesa mateixa.

Quart. La Mesa acorda que en el punt de l’ordre del dia “Declaració del Claustre”, la intervenció del ponent sigui d’un màxim de 5 minuts i la resta d’intervencions siguin d’un màxim de 3 minuts.

Cinquè. Com a conseqüència del nou punt 6è. de l’ordre del dia, el punt “Torn obert de paraules” passa a ser el nou punt 7è. de l’ordre del dia de la sessió del Claustre universitari de 17 de novembre del 2020.

Sisè. La Mesa acorda que en el punt de l’ordre del dia “Torn obert de paraules”, les intervencions siguin d’un màxim de 3 minuts.

Setè. Donat que és el primer Claustre universitari que es celebrarà de manera virtual mitjançant la plataforma Zoom Client, la Mesa acorda que, com a punt 0 de l’ordre del dia de la sessió del proper 17 de novembre del 2020, es realitzi una votació de prova per a que els membres claustrals amb dret de vot puguin comprovar que poden emetre el seu vot de forma correcta i que, posteriorment, poden visualitzar correctament el resultat al seu dispositiu electrònic.

Vuitè. La Mesa acorda que, per tal d’agilitar l’inici de la sessió virtual del Claustre, prevista a les 9:30 h, l’acreditació virtual mitjançant la plataforma Zoom Client s’iniciï a les 9:00 hores del dia 17 de novembre del 2020 i que no es comenci el Claustre fins que tots els claustrals que es trobin a la “sala d’espera” virtual hagin estat identificats per la Secretaria General i hagin entrat correctament a la sessió virtual del Claustre.

Novè. La Mesa acorda el procediment per a la celebració telemàtica del Claustre previst pel dia 17 de novembre del 2020, que serà facilitat als Claustrals.

Desè. La Mesa acorda que el temps màxim per emetre les votacions per la plataforma virtual Zoom Client sigui d’un màxim de 2 minuts.

Onzè. La Mesa acorda que per tal de demanar torn de paraula al Claustre virtual, siguin acceptades les següents maneres, ordenades per ordre de preferència: “aixecar la mà” mitjançant la opció habilitada a la plataforma Zoom Client, demanar intervenir a través del xat habilitat a la plataforma virtual i obrir el micròfon i demanar amb veu alta la intervenció.