Vés enrere

Vicerectorat. Direcció de projectes per al compromís social i la igualtat

• Vicerectora: Mònica Figueras Maz

Adreça postal

Universitat Pompeu Fabra
Edifici Mercè
Plaça de la Mercè, 10-12

A/e: [email protected]

Funcions

El vicerector o vicerectora encarregat de la direcció de projectes per al compromís social i la igualtat coordina i supervisa, sota la direcció del rector, les matèries següents:

• El Programa de Responsabilitat Social (cooperació per al desenvolupament, accions solidàries, inclusió, igualtat, promoció de la salut, prevenció de riscos i sostenibilitat)
  • El programa Campus Júnior

Nota biogràfica

És doctora en Periodisme per la Universitat Pompeu Fabra (2005) i llicenciada en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (1995) i en Ciències de la Informació per la mateixa universitat (1993).

Va treballar com a periodista i sociòloga abans d'incorporar-se l'any 1998 com a docent a la UPF. Des del 2008 és professora titular del Departament de Comunicació de la UPF, on imparteix diferents assignatures de periodisme i de sociologia del consum i de la joventut en estudis de grau i de màster.

La seva línia d'investigació es basa en la joventut i la comunicació, amb especial atenció a la variable gènere, l'ètica de la comunicació i l'educació mediàtica. Ha coordinat des de l'inici el mòdul de comunicació del màster oficial interuniversitari en Joventut i Societat. En recerca, ha participat en diverses investigacions competitives sobre diferents aspectes de l'ètica periodística, el gènere i la comunicació, la joventut als mitjans o l'alfabetització audiovisual i n'ha publicat diversos articles.

Ha exercit diferents càrrecs a la Universitat: codirectora del programa de doctorat (2007-2009), cap d'estudis de Periodisme (2006-2008), secretària del Departament de Comunicació i sotsdirectora de Postgraus i de Coordinació al Departament de Comunicació (2008-2013).