Vés enrere

Vicerectorat. Direcció de projectes per a la internacionalització

• Vicerectora: Maria Isabel Valverde Zaragoza

Adreça postal

Universitat Pompeu Fabra
Edifici Mercè
Plaça de la Mercè, 10-12

A/e: [email protected]

Funcions

El vicerector o vicerectora encarregat de la direcció de projectes per a la internacionalització coordina i supervisa, sota la direcció del rector, les matèries següents:

• L'estratègia d'internacionalització de la universitat
  • Les relacions internacionals
  • La internacionalització dels estudis de grau
  • Els programes d'intercanvi i cooperació educativa i mobilitat amb universitats i institucions
  • Els programes específics per a estrangers i escoles d'estiu internacionals (PEHE, UPF Barcelona International Summer School...)
  • Així mateix, aquest vicerector o vicerectora assessorarà i prestarà suport al vicerector o vicerectora adjunt al rector i per al projecte d’universitats europees (Eutopia), en el desplegament general d'aquest projecte, i en especial en la part relativa a internacionalització

Nota biogràfica

És doctora en Història de l'Art per la Freie Universität de Berlín (1990) i va cursar estudis en el Graduate Center i l'Hunter College de la Universitat City de Nova York, on es va graduar amb el títol de Master of Arts (1984). Va fer estudis de llicenciatura en Història de l'Art a la Universitat de Barcelona (1982) i de Literatura Francesa a la Université de Toulouse-le-Mirail (1981).

Després de treballar a l'Exposició Universal Sevilla 1992 i a la Residencia de Estudiantes de Madrid, es va incorporar al Departament d'Humanitats el 1995, on va participar en la creació de l'Institut Universitari de Cultura (IUC) i del qual n'és professora titular d'Història de l'Art des de 1999. Els seus àmbits de recerca i de docència se centren en la història social i la teoria de l'art modern, en les relacions entre art i política, així com entre art i literatura, especialment a través de la crítica d'art, punts sobre els quals té nombroses publicacions. En els últims anys també ha dedicat la seva investigació a la idea de paisatge des d'un punt de vista interdisciplinari i teòric, organitzant seminaris sobre Teoria i Paisatge en el marc dels estudis d'Humanitats.

Ha estat professora visitant al Deutsches Forum für Kunstgeschichte i és membre del Comitè Científic de l'Institut National d'Histoire de l'Art, tots dos a París.

Ha exercit diversos càrrecs a la Universitat: ha estat la primera coordinadora de l'Institut Universitari de Cultura i també secretària del Departament d'Humanitats. Entre els anys 2010 i 2016 ha dirigit el Programa d'Estudis Hispànics i Europeus, i des del 2012 la UPF Barcelona Summer School i el programa Global Cities, en col·laboració amb l'UCLA.