Vés enrere

Vicerectorat. Direcció de projectes per a la comunitat universitària

• Vicerector: Ramon Villanova Fortuny

Adreça postal

Universitat Pompeu Fabra
Edifici Mercè
Plaça de la Mercè, 10-12

A/e: [email protected]

Funcions

El  vicerector o vicerectora encarregat de la direcció de projectes per a la comunitat universitària coordina i supervisa, sota la direcció del rector, les matèries següents:

• La coordinació general amb els representants de tots els col·lectius del Claustre universitari.
  • La participació dels col·lectius de la comunitat universitària en la vida universitària.
  • Les beques i els ajuts als estudiants de grau i màster.
  • Les beques i els ajuts per a activitats dels estudiants.
  • Les pràctiques externes dels estudiants.
  • L'orientació i l'assessorament professional als estudiants; la inserció laboral.
  • El programa UPF Alumni.
  • La coordinació econòmico-financera.
  • La política del personal d’administració i serveis.
  • L’accés i la selecció del personal d’administració i serveis
  •  La interlocució amb els representants dels estudiants als òrgans de govern i de representació, incloent els delegats d’estudiants i el Consell d’Estudiants de la UPF (CEUPF).
  •  L’impuls i seguiment de les activitats de les associacions d’estudiants i la  participació estudiantil, incloent els àmbits de cultura i esport.

Nota biogràfica

És professor titular d'universitat de Matemàtica Aplicada al Departament d'Economia i Empresa. Llicenciat amb grau en Ciències Físiques per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctor en Físiques per la Universitat Estatal de Florida, va ser  postdoc a la Universitat d'Aeronàutica Embry-Riddle (Estats Units) i becari del Centre de Supercomputació de Catalunya (assignat a la UAB).

En nombroses ocasions va participar en els projectes CICYT vinculats a membres del Grup de Física Teòrica de la UAB i, juntament amb el professor W. Janke, va gaudir d'una  Collaborative Research Grant concedida per a la NATO International Exchange Programmes.

És autor d'una vintena d'articles científics publicats en revistes com  Phys. Rev. Lett,  Phys. Rev. B,  Phys. Lett. B,  Nucl. Phys. B, Physica A i  Keio Economic Studies, entre d'altres.

Des de 1993 ha impartit diverses assignatures de matemàtiques i d'informàtica, tant a la desapareguda Escola de Ciències Empresarials com a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UPF.

Va ser membre de la Junta de Personal Docent i Investigador al llarg de vuit anys. Ha estat claustral de la UPF en nombroses ocasions i representant claustral al Consell de Govern. Durant els darrers tres anys ha estat delegat del rector per al Claustre universitari.