Vés enrere

Vicerectorat. Direcció de projectes en l'àmbit de la recerca

• Vicerector: Enric Vallduví Botet

Adreça postal

Universitat Pompeu Fabra
Edifici Mercè
Plaça de la Mercè, 10-12

A/e: [email protected]

Funcions

El vicerector o vicerectora encarregat de la direcció de projectes en l'àmbit de la recerca coordina i supervisa, sota la direcció del rector, les matèries següents:

• Els programes i els ajuts de recerca interns i externs
  • Les figures de recerca de la UPF, les infraestructures de recerca i el programa CEI
  • Els serveis científico-tècnics i equipaments de recerca
  • La producció científica, ciència oberta i la recerca i innovació responsables
  • La transferència i la valorització de tecnologia i coneixement
  • El doctorat, sense perjudici de les competències del director o directora de l'Escola de Doctorat
  • Les beques i els ajuts al doctorat
  • L'avaluació de la recerca

Nota biogràfica

Doctor en lingüística (University of Pennsylvania, 1990). Professor titular al Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge des de 1995. Anteriorment, havia estat professor visitant a University of Southern California (1990-91) i investigador a Universitat Autònoma de Barcelona (1991-1992) i University of Edinburgh (1993-1995). Ha estat acadèmic visitant a University of Otago (2013-14) i també ha impartit cursos a Cornell University, Universität Wien i Rijksuniversiteit Groningen.

La seva recerca tracta, sobretot, els aspectes del llenguatge que depenen de la informació disponible en el context que emmarca l'enunciat. És membre del grup de recerca consolidat Grup de Lingüística Formal (GLiF) i és o ha estat investigador principal de projectes finançats sobre estructura informativa oracional i modelatge del context, construccions lingüístiques no canòniques, i partícules discursives. El 2001 va rebre la Distinció per a la Promoció de la Recerca Universitària. El seu treball es troba en revistes com LinguisticsProbus i Journal of Pragmatics i llibres publicats per Academic Press, Cambridge University Press, CSLI/Stanford, Garland, Oxford University Press i Routledge.

Ha estat vicedegà de la Facultat de Traducció i Interpretació (1999-2002, 2016), director del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge (2004-2011) i coordinador del Màster en Lingüística Teòrica i Aplicada (2011-2012). Ha servit en òrgans de govern, comissions i ponències a diferents nivells a la UPF (Claustre, Consell de Govern, Comissió de Qualitat, Consell Acadèmic del PEI, Pla Estratègic 2016-2025, etc.) i ha participat en activitats d'avaluació en diversos organismes externs (ACSUG, AGAUR, ANECA, FSR/FNRS (Bèlgica), NEST-FP6 (UE)).