Vés enrere

Edifici Mercè
Plaça de la Mercè, 10-12

Nota biogràfica

Catedràtic de Ciències de la Computació de la UPF des de 1998. Llicenciat en Matemàtiques per la Universitat de València (1979) i doctor en Matemàtiques per la Universitat Heriot-Watt d'Edimburg (1985). Ha estat investigador post-doctoral i professor visitant a la Universitat de París-Dauphine (1988-1989) i va ser catedràtic i director del departament de Matemàtiques i Informàtica de la Universitat de les Illes Balears (1988-94).

Fundador i primer director de l'Escola Superior Politècnica (1999-2002) i del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (1999-2004 i 2007-2010) de la UPF. Dirigeix el Grup de Recerca en Tecnologies Interactives (GTI), centrat actualment en gràfics 3D (animació humana, jocs, cinema digital), interacció persona-ordinador (etnografia i gent gran, geolocalització, visualització), i aprenentatge electrònic (eLearning) (estàndards, aprenentatge col·laboratiu, entorns augmentats).

Participa molt activament en projectes finançats per la Comissió Europea, entre els quals coordinat els projectes en tecnologies del cinema digital IMP·ART, iMP, IP-RACINE i Speed-FX (premi IST). També ha participat en projectes de diversos programes de recerca de la Unió Europea: LLL, CIP-PSP, eLearning, eContent, HCM, TMR, ESPRIT, RACE, TAP, BIOMED, IMPACT, COMETT, Media Investment Club, TEMPUS, DGXXIII, i en diferents programes marc.

Ha estat promotor i director dels màsters europeus MAISCA i MAIMM (UIB), i en l'actualitat codirigeix els màsters en Animació i en Disseny i Programació de Videojocs de l'IDEC-UPF. En l'àmbit de la col·laboració empresarial, va coordinar el desenvolupament del joc virtual i del sistema de tracking de la segona edició de la Barcelona World Race (2011).