Vés enrere

Delegada del rector per a la sostenibilitat

• Delegada: Ester Oliveras Sobrevias

Adreça postal

Universitat Pompeu Fabra
Edifici Mercè
Plaça de la Mercè, 10-12

Nota biogràfica

Professora Agregada en Economia Financera i Comptabilitat al Departament d’Economia i Empresa. Doctorada per la Universitat de Central Lancashire (Regne Unit) el 1999. El mateix any, es va incorporar a la UPF com a investigadora tenure-track i va obtenir una posició permanent el 2005. Ha realitzat estades acadèmiques a Linköping Universitet (Suècia) durant els anys 2000 i 2001, Imperial College (Regne Unit) el 2014, University of Edinburgh (Regne Unit) el 2015 i la Universitat de Nova York (Estats Units) el 2018.

Els seus interessos inclouen la comptabilitat financera i de gestió. Més recentment, i a causa de la seva implicació en responsabilitats docents, la seva recerca s'ha ampliat per abastar l’innovació en l'aprenentatge universitari. Ha publicat en revistes de comptabilitat i educació i també ha contribuït en diversos llibres.

Disposa d'una àmplia experiència en equips de coordinació, obtenció de finançament i implementació de projectes. Ha rebut finançament per a molts projectes orientats a la innovació en educació i en recerca. Dirigeix ​​el Grup de Recerca ACME i ha participat en els projectes europeus Digipay4Growth i BanDit.

Des de l'any 2003, està a càrrec de l'àrea docent de comptabilitat a la UPF, que inclou un equip de 20 persones. Ha estat Vicedegana de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials (2009-2016). Ha impulsat la Yunus Social Business Network, que ha dirigit entre el 2015 i el 2018. Aquesta xarxa és una aliança de vuit institucions acadèmiques amb seu a Barcelona amb l'objectiu d'avaluar l'impacte del Programa de Ciutat de l'Empresa Social (SBC) a Barcelona. El programa SBC és una iniciativa del Premi Nobel Mohammad Yunus que està present a diverses ciutats del món.

Actualment, és membre de la Junta de Govern del Col.legi d’Economistes de Catalunya i dirigeix el Postgrau en Responsabilitat Social Corporativa a la Barcelona School of Management.