Vés enrere

Plaça de la Mercè, 10-12

A/e: [email protected]

Funcions

L’Àrea de Recursos Humans i Organització té com a missió planificar, organitzar i executar els processos relatius a la vinculació amb la Universitat i la vida laboral del PAS, del PDI i del personal vinculat a la recerca, des del seu accés fins a la seva desvinculació, dins del marc de referència establert per la normativa vigent.

Alhora, té com a objectiu garantir una estructura organitzativa racional i equitativa i uns sistemes de gestió eficients i eficaços, i promoure la formació, el desenvolupament i la carrera professional del PAS, per tal d’assolir els objectius organitzatius de la Universitat i garantir un servei públic de qualitat.

També té la missió de donar suport a la implementació de la carrera acadèmica del PDI i, alhora, gestionar la captació i retenció del talent.

Així mateix, té l’objectiu de proposar mesures preventives i correctores d’acord amb la normativa vigent i la política preventiva, amb la finalitat d’evitar riscos que puguin afectar la seguretat i la salut del personal a través de la integració de la prevenció de riscos laborals en el sistema de gestió, tant en el conjunt de les seves activitats com en tots els nivells jeràrquics. Així com coordinar i gestionar els plans i programes d’actuació en matèria de promoció de la salut de la comunitat universitària.

Són funcions de l’Àrea de Recursos Humans i Organització:

• Establir les línies estratègiques i dirigir i executar les accions que es desprenen de les polítiques de recursos humans definides per al personal.
  • També, definir els criteris d’actuació per a la gestió dels serveis que s’ofereixen.
  • Vetllar per l’acompliment de la normativa de seguretat i salut en el treball i del programa de promoció de la salut.
  • Dirigir i coordinar l’elaboració del projecte de pressupost del capítol I relatiu a les despeses de personal, així com la gestió de la nòmina.
  • Organitzar i planificar la plantilla del personal de la universitat d’acord amb criteris d’optimització i racionalització.
  • Planificar i dur a terme plans i programes de formació del PAS per assegurar-ne el seu desenvolupament, la seva progressiva tecnificació i la capacitació per donar resposta als reptes que l'evolució i transformació del servei i la funció pública suposen.
  • Oferir un servei d’assessorament i suport als òrgans de govern en matèria de recursos humans.
  • Representar l’organització en la negociació col·lectiva amb la part social per la millora de les condicions laborals, la prevenció de riscos laborals de tots els treballadors i treballadores, tot garantint el servei que presta la Universitat a la societat.

L’Àrea de Recursos Humans i Organització s’estructura en:

• Servei de PAS
  • Servei de PDI