Vés enrere

Edifici Mercè
Plaça de la Mercè, 10-12

Funcions

L'Àrea de Recerca i Innovació, dirigida per un o una vicegerent, dirigeix, coordina i impulsa les tasques vinculades a les activitats d'implementació de la política científica, de gestió de la recerca, de transferencia de coneixement i el desenvolupament d'infraestructures de recerca. Aquesta àrea dirigeix i coordina el Servei de Recerca i la Unitat d'Innovació-UPF Business Shuttle.

Nota biogràfica

Nascut a Corçà (Girona) el 1955, és enginyer industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya (1977). Des de 1993 fins a l'actualitat ha treballat en el sector públic en l'àmbit de la gestió universitària. En el període 1993-2005 va ser director del Centre de Transferència de Tecnologia de la UPC i des de l'any 2006 fins ara és vicegerent de la UPF, amb responsabilitat sobre les àrees d'economia i de recerca. Té encomanades la promoció i la gestió de projectes d'investigació, la promoció de la transferència de tecnologia i el foment de l'emprenedoria. En aquesta etapa ha participat com a avaluador de l'Agència Nacional d'Avaluació i Prospectiva (ANEP). Així mateix, és director operatiu del Campus d'Excel·lència Internacional, i coordina les actuacions en l'àmbit dels parcs científics i tecnològics.

Durant el període 1979-1992 va treballar en el sector privat. Des de 1979 fins a 1985, com a enginyer de planificació i costos a Tecplant Ingest, empresa d'enginyeria amb projectes internacionals de construcció, i ha participat en els desenvolupats a Perú, Tunísia i Egipte. Des de 1986 fins a 1989 va ser enginyer de sistemes a l'Empresa Metropolitana de Sanejament de Barcelona, i des de 1990 fins a 1992 va treballar al COOB-92 en la preparació dels Jocs Olímpics de Barcelona, ​​on va ser el sotsdirector de l'Estadi Olímpic de Barcelona en la seva fase d'execució. Té una àmplia experiència en l'organització i direcció d'equips humans i en la direcció i implementació de projectes organitzatius.