Vés enrere 10/06/2024 ALLENCAM Talk amb Bernat Bardagil (Universitat de Gant, Bèlgica)

10/06/2024 ALLENCAM Talk amb Bernat Bardagil (Universitat de Gant, Bèlgica)

Revitalització de llengües indígenes a l'Amazònia: un equilibri entre descripció teòrica i documentació, a càrrec de Bernat Bardagil (Universitat de Gant, Bèlgica)

03.06.2024

Dia: 10 juny 2024
Hora: 12.30
Lloc: sala 51.100- La Nau (edifici La Nau, Campus del Poblenou, UPF)

ENLLAÇ PER A REGISTRAR-VOS ABANS DEL 7 DE JUNY

Resum:
En aquesta ponència presentaré el meu treball amb dues llengües indígenes amazòniques parlades al Mato Grosso, al Brasil, per il·lustrar diverses maneres com la recerca descriptiva i teòrica, lluny de ser perjudicial per a la revitalització d'una llengua amenaçada, pot estructurar-se de tal manera que els diversos objectius del lingüista i de la comunitat (descriure i analitzar la llengua, documentar-la, i transmetre-la a nous parlants) poden funcionar en tàndem i retroalimentar-se. Veurem exemples de diversos àmbits lingüístics, des de la morfologia d'indexació d'interlocutors fins a la música tradicional, passant per la conjugació d'uns verbs increïblement complexos.

Sobre el ponent:
En Bernat Bardagil i Mas és un lingüista especialitzat en llengües amazòniques. Llicenciat a la Universitat Pompeu Fabra, actualment és investigador postdoctoral a la Universitat de Gant (Bèlgica). La seva recerca s'engloba en la descripció i l'anàlisi teòrica de fenòmens gramaticals, la documentació i la revitalització de llengües amenaçades, i també la música i la història de les nacions indígenes amazòniques.

Multimèdia

Categories:

ODS - Objectius de desenvolupament sostenible:

Els ODS a la UPF