Back Projecte Spotlighters a CRIATURES ara.cat

Projecte Spotlighters a CRIATURES ara.cat

OLGA VALLEJO, 15/06/2019, CRIATURES ara.cat

Reduir l'estrès dels estudiants. És possible aprendre a identificar i controlar el gran enemic del rendiment i la concentració

Projecte Spotlighters

(...) Davinia Hernández-Leo, coordinadora del projecte i professora al departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la UPF, explica el triple objectiu amb què treballen. 1) Arribar a l’estat socioemocional més adequat per a l’aprenentatge dels alumnes i que alhora desenvolupin habilitats d’autoregulació per fer-les servir en el futur mitjançant la pràctica d’activitats que els proposen. 2) Formar el professorat perquè porti a la pràctica diferents tècniques que els estudiants poden fer servir. I 3) dissenyar una eina escolar (Class Mood App) que mostra l’estat d’ànim global de l’aula de manera molt senzilla i a partir d’aquí proposar al mestre una activitat curta (entre 5 i 10 minuts) -n’hi ha de diversos tipus encara que la majoria són de relaxació-, per començar amb l’estat d’ànim global més òptim possible i dur a terme la classe de la manera més eficaç des del punt de vista de l’aprenentatge.

(...) El curs vinent Spotlighters seguirà treballant amb escoles per ajudar els alumnes a reconèixer els signes fisiològics de l’estrès i a identificar possibles generadors d’estrès, però també a planificar i practicar respostes d’autoregulació. A més, ajudarà el professorat a tenir eines per aconseguir que els estudiants gestionin l’estrès i arribin a un estat d’aprenentatge actiu. Els centres que vulguin formar part del projecte poden contactar amb els grups de recerca: [email protected].

Menció també el dia 8/06/2019

16.06.2019

SDG - Sustainable Development Goals: