Vés enrere XI Trobada de Síndics de Greuges, Defensors i Mediadors Universitaris de la Xarxa Vives, els dies 12 i 13 de juliol del 2018, a la Universitat d'Alacant

27.07.2018

Tretze universitats van participar en la XI Trobada de Síndics, Defensors i Mediadors Universitaris de la Xarxa Vives a la Universitat d’Alacant, entre aquestes la Universitat Pompeu Fabra.

La Universitat d’Alacant (UA) va acollir els dies 12 i 13 de juliol la XI Trobada de Síndics de Greuges, Defensors i Mediadors Universitaris de la Xarxa Vives. L’activitat, desenvolupada en el marc del Fòrum Vives, va comptar amb la participació de tretze universitats de la Xarxa.

Les jornades van ser inaugurades pel director de la Seu Universitària Ciutat d’Alacant, Jorge Olcina; la defensora universitària de la UA, Mª Cecilia Gómez, i el rector de la UA, Manuel Palomar, que va destacar la tasca dels síndics, “fonamentada en la necessitat de garantir un diàleg obert i sincer entre la universitat i totes les persones que conformen la complexitat de la comunitat universitària”. El màxim responsable de la UA va assenyalar que “els síndics universitaris tenen una important responsabilitat en la tasca de cohesió social i juguen un paper clau en el Pla de Responsabilitat Social que vam presentar divendres al Consell de Direcció de la UA”.

Edgar Martorell, president del Consell d’Estudiants de la UA, i Pablo Alcaraz, delegat d’alumnes de la Universitat Politècnica de València (UPV), van iniciar el programa amb la ponència titulada “La participació de les/els estudiants en la gestió de les incidències de l’activitat docent. El procediment MISTRAL de la UPV”. La presentació va donar a conèixer als assistents el procediment i una eina que la UPV posa a la disposició dels estudiants per traslladar incidències relatives a l'activitat docent, i que té l'objectiu de garantir l'excel·lència i la qualitat a la universitat.

A continuació, Mª José Rodríguez, vicerectora de Responsabilitat Social, Inclusió i Igualtat de la UA, va presentar la ponència “La inclusió com a indicador d’excel·lència en la universitat”, la qual va donar lloc a una sessió de debat entre els assistents, que van reflexionar al voltant d’aquesta temàtica.

L’acte de cloenda va ser a càrrec d’Esther Algarra, secretària general de la UA; Manuel Alcaraz, conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació de la Generalitat Valenciana, i Mª Cecilia Gómez, defensora universitària de la UA.