Vés enrere Jornada telemàtica de la Xarxa Ombudsman de Catalunya, 13 de maig del 2021

Jornada telemàtica de la Xarxa Ombudsman de Catalunya, 13 de maig del 2021

La jornada va tenir lloc telemàticament, el dia 13 de maig del 2021, a les 12.00 hores, amb el títol de La Fragilitat del Sistema de Drets: El Paper de l’Ombudsman en el Marc de la Pandèmia de la Covid-19.

La jornada va comptar amb la participació dels síndics locals, universitaris i d’empreses prestadores de serveis públics.

07.06.2021

La ponència marc va portar per títol “El dret a la salut en el context de la crisi de la covid-19: perspectives per a Catalunya”, i va ser presentada pel senyor Josep Maria Argimon, secretari de Salut Pública de Catalunya. A continuació es va mantenir una taula rodona amb l’assumpte “El paper dels defensors en la crisi de la covid-19”, amb les quatre intervencions següents:

• “Desatencions ciutadanes durant la pandèmia”, a càrrec d’Isabel Marqués, síndica municipal de Terrassa.
  • “L’impacte de la covid-19 en l’àmbit universitari”, a càrrec de Lluís Caballol, síndic de la Universitat de Barcelona.
  • “Aigua i drets en el context de la pandèmia”, a càrrec de Montserrat Solé, customer counsel d’Agbar.
  • “Les llibertats públiques i l’estat d’alarma”, a càrrec de Jaume Saura, adjunt general al Síndic de Greuges de Catalunya.
La sessió va finalitzar amb un debat entre tots els membres de la Xarxa.