Vés enrere Compromís amb el Canvi Climàtic

Compromís amb el Canvi Climàtic

16.11.2021

La 26a. Convenció Marc de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic (COP26) ha finalitzat després de dues setmanes de debat a Glasgow (Escòcia).

Més de 190 líders mundials i desenes de milers de representants governamentals, empreses i ciutadans s’hi han reunit per prendre les mesures necessàries per reduir les emissions, mobilitzar fons i impulsar l’adaptació i la resiliència.

Especialment, s’hi ha debatut l’acord de París, que estableix l’objectiu de mantenir l’escalfament global d’aquest segle per sota de 2°C, mentre continuen els esforços per controlar-lo per sota d’1,5°C.

Després de dies de debat intensos, la convenció va emetre un document final que mostra alguns avenços, però menys dels que es creuen necessaris. Per aquest motiu, individualment i a petita escala, cal continuar treballant per assolir un món més sostenible. Des de la UPF t’oferim diferents recursos i idees per fer del teu dia a dia un espai més sostenible i ecològic

En aquesta línia, hem de destacar que, des de març del 2021, la UPF és la primera universitat de l’Estat que s’ha adherit a la campanyaMenú pel planeta” (iniciativa impulsada per estudiants de diferents universitats), amb la col·laboració d’Universitas (empresa concessionària del servei) per oferir un menú que freni la crisi climàtica.

Des d’aquesta data, les cafeteries de tots els campus de la UPF ofereixen l’opció d’un menú vegà basat al cent per cent en proteïna vegetal, provinent de fruita, verdures, llegums i cereals.

La proposta del grup d’estudiants i de l’empresa concessionària del servei va tenir el suport del Vicerectorat de Compromís Social, i ofereix una alimentació saludable i sostenible a la comunitat universitària.