Vés enrere La UPF manté la condició de transparent al rànquing de transparència d’universitats públiques de la Fundación Compromiso y Transparencia

La Universitat ha obtingut 45 dels 54 punts possibles de l'Informe de Transparència 2019 que publica la institució.

18.12.2020

16.12.2020

Un any més, els esforços de la UPF per ser una universitat transparent es veuen reconeguts en el rànquing elaborat per la Fundación Compromiso y Transparencia, que li atorga la qualificació de transparent. Ha obtingut 45 dels 54 punts possibles de l'Informe de Transparència 2019 que publica la institució.

L’edició d’enguany, que analitza la transparència voluntària de 49 universitats de tot Espanya, destaca que és l’any que s’ha assolit el percentatge més alt d’universitats públiques transparents des que es publiquen els seus informes, un 65%. Per ser considerades com a tal, les universitats públiques han de complir un criteri quantitatiu i un criteri qualitatiu: han de sumar, com a mínim, 40 dels 54 punts possibles i, alhora, complir els quatre indicadors d’informació econòmica.

Els indicadors escollits per la fundació per valorar la transparència en l’àmbit universitari són 27, agrupats en 10 àrees d’informació: Pla Estratègic, Personal, Govern, Consell Social, Entitats dependents, Oferta i Demanda Acadèmica, PDI, Alumnes, Informació econòmica i Resultats.

Malgrat els resultats positius, encara hi ha marge de millora

La Fundación Compromiso y Transparencia felicita les institucions universitàries per l’important avenç produït en pocs anys en matèria de transparència, però recorda que encara hi ha àmbits en què es pot millorar. En especial, destaquen la importància d’actualitzar les dades publicades i la necessitat d’aprofundir en la transparència de la informació relativa al Consell Social.

La UPF es compromet a adoptar les mesures necessàries per seguir millorant el seu Portal de la Transparència d’acord amb els principis bàsics de transparència, accés a la informació i bon govern.