Vés enrere Què puc fer jo?

Què puc fer jo?

Vols comprometre’t amb el medi ambient però no saps per on començar? A UPF Sostenible t’oferim diferents recursos i idees per fer del teu dia a dia un espai més sostenible i ecològic. Consulta la llista següent i contacta amb nosaltres si tens cap altra proposta!
18.12.2020

Docència sense paper

L'estudi de la petjada de carboni a la UPF mostra que el consum de paper a la Universitat és de 17.840 kg, que corresponen a 46.443 kg d'emissions de CO2 equivalent, això inclou tota la reprografia dels campus (impressió de treballs, exàmens, documentació, etc...).

L'objectiu del projecte "Sense paper" és reduir el consum d'aquest material. Per això, entre altres mesures, volem animar el professorat a acceptar tots els lliuraments de treballs o de pràctiques en format digital. I si ets alumne t'animem a demanar-ho als professors.

Si et vols afegir en aquesta iniciativa el curs acadèmic 2020-2021, omple aquest formulari i, en pocs dies, el segell "Sense paper" apareixerà a l'Aula Global de la teva assignatura.

Mobilitza't per la selva

A Espanya hi ha milions de mòbils en desús, dels quals es reciclen menys del 5%. Al mateix temps, l'explotació de coltan, un mineral que es fa servir per construir-los, està al centre dels enfrontaments que produeixen milions de víctimes i refugiats a la República Democràtica del Congo. La mineria il·legal utilitza la mà d'obra infantil i destrueix els hàbitats d'espècies com els ximpanzés i els goril·les.

Per ajudar a revertir aquesta situació, la UPF s'adhereix a la iniciativa "Mobilitza't per la selva", que es basa en el reciclatge de mòbils vells per ajudar a salvar vides. És tan fàcil com enviar el teu mòbil o tablet en desús a UPF Sostenible a l'edifici del rectorat. Els esperem!

Altres enllaços d'interès:

Menú pel planeta

Plantar un arbre per a un món millor

Col·laboració en projectes que intenten millorar el món