Vés enrere Estudiants del grau en Publicitat i Relacions Públiques omplen la Universitat d’actes solidaris i de divulgació

Els actes seran entre el 14 de novembre i el 4 de desembre als campus del Poblenou i de la Ciutadella i volen donar a conèixer entitats sense ànim de lucre
18.11.2019

El campus del Poblenou i de Ciutadella acolliran esdeveniments que tenen com a objectiu conscienciar la comunitat universitària sobre determinades problemàtiques socials que afecten especialment el jovent i, alhora, recollir fons per donar a conèixer i ajudar organitzacions sense ànim de lucre. Els actes seran entre el 14 de novembre i el 4 de desembre i formen part d’una iniciativa que sorgeix en el marc de l’assignatura optativa “Events Management and Communication” del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat.

Els actes compten amb el suport de diferents entitats externes que han aportat material i, en alguns casos, premis per fomentar la participació del públic. A més, també tenen la col·laboració de diferents serveis de la UPF, com ara el Servei d’Atenció a la Comunitat Universitària (SACU), UPF Solidària o la Unitat d’Igualtat, entre d’altres.

Les temàtiques dels esdeveniments van des de sexualitat fins a la conscienciació sobre el medi ambient

El primer dels actes és “Sexo Sentido”, una jornada que es farà el proper dijous 14 de novembre a diferents espais del campus del Poblenou i que té com a objectiu conscienciar la comunitat universitària sobre la prevenció de les malalties de transmissió sexual i, alhora, oferir informació sobre sexe saludable. L’esdeveniment compta amb la col·laboració de Sex Academy i de l’empresa de joguines eròtiques PlátanoMelón. La jornada començarà a les 12.30 hores i acabarà a les 19.00 hores.

El 22 de novembre, de 12.30 a 14.00 hores, el mateix campus acollirà “Shake Up, Speak Up”, un acte organitzat en el marc de la Setmana de la Igualtat. Utilitzarà el ball per cridar l’atenció i conscienciar la comunitat universitària sobre la violència que pateixen dones d’arreu del món.

Sota el lema “Per Nadal, a cada infant el seu regal”, el 26 es farà també al campus del Poblenou una recollida solidària de joguines, que es destinaran a la Fundació Pare Manel. L’acte, que serà d’11.00 a 19.00 hores, comptarà amb una xocolatada i amb l’actuació del músic Cesc Sansalvadó.

Un dia més tard, el 27 de novembre, de 9.00 a 14.00 hores, es durà a terme “CRAM”, una jornada que es fa en col·laboració amb la Fundació  del mateix nom i té com a objectiu conscienciar sobre la necessitat de preservar el medi marí i les espècies que l’habiten. L’esdeveniment compta amb la col·laboració d’Antonio Díaz “El Mago Pop”, del Restaurant Semproniana i de l’empresa de cerveses artesanes Capfoguer. Els diners recollits a través de les activitats programades per a la jornada es destinaran íntegrament al CRAM.

La mateixa setmana, el 28 al matí es dedicarà a fomentar el concepte d’inclusió entre la comunitat universitària a través de l’esdeveniment “#UPFriends”. L’esdeveniment ocuparà diversos espais del campus del Poblenou.

L’ètica al voltant de la indústria de la moda centrarà l’esdeveniment anomenat “Ethical Market”, un mercat de Nadal on participaran diferents marques de moda sostenible. La jornada té com a objectiu conscienciar de la necessitat de comprar de forma responsable i donar a conèixer l’aplicació Ethical Time, que pretén facilitar l’accés a aquelles marques que treballen de manera ètica i sostenible. “Ethical Market” es farà el 3 de desembre de 12.00 a 18.00 hores a la Plaça Gutenberg. Finalitzarà amb un concert a càrrec de Mavica i Rocío Soler. L’acte compta amb la col·laboració de la cooperativa La Cuina del Comú.

Un esdeveniment per prevenir el suïcidi entre la comunitat universitària tancarà els actes que es faran al campus del Poblenou. “Suicide Awareness” és una jornada que es farà el proper 4 de desembre  d’11.00 a 14.00 hores. Compta amb la col·laboració de l’Associació Catalana per a la prevenció del suïcidi (ACPD), amb l’Associació per a la Prevenció del Suïcidi i Atenció al Supervivent (APSAS), amb la de l’empresa d’alimentació Liven, la del Servei d’Assessorament Psicològic de la UPF (SAP) i la del programa Suicide Prevention in Social Platforms, dels departaments de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (DTIC) i de Ciències experimentals i de la Salut de la UPF.

D’altra banda, el campus de la Ciutadella acollirà el proper 20 de novembre de 16.30 a 18.30 hores. “Raising Awareness”, un esdeveniment que pretén conscienciar sobre la necessitat d’acabar amb els residus que malmeten el medi ambient. Amb aquest objectiu es faran diferents activitats obertes a la comunitat universitària.