Vés enrere El rol i els projectes de la Universitat entorn el benestar planetari, en una jornada

La I Jornada sobre Benestar Planetari, que tindrà lloc el 5 de juny al campus de la Ciutadella, inclourà ponències i taules rodones al voltant de diverses iniciatives de recerca, docència i divulgació que es porten a terme a la UPF.
03.06.2019

Coincidint amb el Dia Mundial del Medi Ambient, la UPF, a través del Centre d’Estudis sobre Sostenibilitat, organitza la I Jornada sobre Benestar Planetari. La trobada té com a objectiu reflexionar sobre el paper de la Universitat a l’entorn del benestar planetari, una qüestió que centra el projecte estratègic que, sota el mateix nom, porta a terme la institució.

El programa de la Jornada, que tindrà lloc el 5 de juny, a partir de les 9.30 hores, a la sala polivalent de l’edifici Mercè Rodoreda de la UPF (amb inscripció gratuïta a través de la web), inclourà dues ponències i la presentació de diversos projectes dins de la Universitat en els àmbits de la docència, la recerca i la divulgació, que col·laboren en alguna de les diferents dimensions del benestar planetari.

Sara Pizzinato, patrona de la Fundación Renovables, impartirà la ponència inaugural

La benvinguda de la jornada anirà a càrrec de Mònica Figueras, vicerectora per a projectes per al compromís social i la igualtat de la UPF. Seguidament, tindrà lloc la ponència inaugural a càrrec de Sara Pizzinato (9.35 hores) patrona de la Fundación Renovables, i que ha estat responsable de la campanya de renovables de Greenpeace Espanya. La segona ponència (10.05 hores), amb el títol "Benestar Planetari", serà impartida per Josep M. Antó, catedràtic de Medicina de la UPF i director científic d'ISGlobal (Barcelona Institute for Global Health).

Dues taules rodones i lliurament de premis del Concurs de Pòsters Acadèmics

Dues taules rodones configuraran la segona part de la jornada: la primera (10.30 hores) sota el títol “El paper de la Universitat en el benestar planetari. Diferents aproximacions: recerca / docència”, estarà moderada per Ester Oliveras, delegada del rector per a la Sostenibilitat.

Comptarà amb la participació de Núria Almiron, professora del Departament de Comunicació i directora d’UPF Centre for Animal Ethics, que parlarà de "Negacionisme i i inacció climàtica: el paper dels thinks tanks a Europa"; Jordi Mir, professor del Departament d’Humanitats, al voltant d’”Idees i moviments per fer sostenible el món”, i Carina Hopper (ESMOD ISEM Fashion Business School, Paris), que se centrarà en "El rol dels estudis d'empresa en sostenibilitat: focus en la indústria de la moda".

Després d’una sessió de pòsters, en la qual els assistents votar els tres millors, transcorrerà la segona taula rodona (12.15 hores), en què es desenvoluparan les mesures que ha posat en marxa la UPF cap al Benestar Planetari, sota la moderació d’Ana Freire, coordinadora del Centre d’Estudis de Sostenibilitat.

La taula comptarà amb les intervencions d’Ester Oliveras, que explicarà diferents iniciatives de docència i recerca en Benestar Planetari que ha posat en marxa la Universitat, entre les quals el mínor en sostenibilitat. L’altra intervenció anirà a càrrec de Manel Riu i Britt Elvira Ruitenberg, alumni de Periodisme: exposaran el projecte H2050, que vol explicar les respostes i els debats socials davant els canvis que vindran amb l’augment global de la temperatura, a partir del que ells anomenen “periodisme climàtic”. El darrer parlament anirà a càrrec de Carina Casadesús Virginia Soler, membres de l'Associació d'Estudiants pel Medi Ambient.

La jornada es tancarà amb el lliurament de premis als tres millors pòsters (13.30 hores), dins la primera edició del Concurs de Pòsters Acadèmics convocat pel Centre d’Estudis sobre Sostenibilitat. Aquest concurs, que té com a premis un patinet elèctric (primera premi), un patinet (segon premi) i un abonament T-50/30 de TMB (tercer premi), s'adreça a estudiants de grau, màster o doctorat de qualsevol universitat amb idees, experiències, propostes  o treballs aplicats en qualsevol àrea de benestar planetari. Fins al 31 de maig hi ha temps per presentar les propostes.