Vés enrere Reforçar els llaços amb la protecció del clima

Reforçar els llaços amb la protecció del clima

Investigadors i representants de la UPF i de la Càtedra UNESCO de Cicle de Vida i Canvi Climàtic ESCI-UPF avancen per a "Canviar junts" i participaran com a observadors de UNFCCC a la COP24.

16.11.2018

Del 3 al 14 de desembre, la 24a Cimera del Clima (COP24) de la Convenció Marc de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic (UNFCCC, per les seves sigles en anglès) reunirà a 30.000 participants de gairebé 200 països a Katowice, Polònia. El tema d’aquest any és “Canviant junts”, en referència a la determinació de totes les parts d’adoptar les decisions necessàries per implementar plenament l’Acord de París (2015) relacionat amb la mitigació, adaptació i finançament de les emissions de gasos d’efecte hivernacle a partir del 2020.

El desenvolupament de solucions tecnològiques modernes respectuoses amb el clima, com l’electromobilitat; la solidaritat entre individus i la transició justa de les regions industrials; així com donar suport a l’assoliment de la neutralitat climàtica mitjançant l’absorció de CO2 per la natura (boscos i sòls, o a partir de la gestió de l’aigua); són els tres temes clau de la COP24.

La COP24 comptarà amb la presència de representants de governs, diplomàcia, Organitzacions No Governamentals (ONG) i investigadors, empreses i altres actors clau interessats en solucions per al canvi climàtic, que marcaran les directrius a seguir en la protecció del clima, incloent-hi delegats de la Càtedra UNESCO ESCI-UPF i de la UPF. A més, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat de Barcelona i la Universitat dels Illes Balears també han sigut reconegudes com a organitzacions observadores acreditades per la UNFCCC; essent les cinc úniques universitats espanyoles que hi participen.

El director de la Càtedra, el Pere Fullana i Palmer, i l’investigador i responsable de Relacions Exteriors de la Càtedra, Jaume Albertí, assistiran a la COP24 en representació d’ESCI-UPF. “Com a observador, UNFCCC reconeix els nostres esforços per combatre el canvi climàtic com a centre d’excel·lència en l’Anàlisi de Cicle de Vida (ACV) i les seves aplicacions per a la mitigació d’aquest”, destaca Fullana i Palmer. “Assistir a la Cimera del Clima de Katowice ens ofereix una oportunitat única per interactuar directament amb les parts, promoure la recerca, la cooperació, l’educació i la comunicació sobre el desenvolupament sostenible”, afegeix.