Vés enrere Els estudiants de la UPF donen gairebé 10.000 euros durant la matrícula destinats a ajuts i projectes solidaris

La plataforma UPF Solidària canalitza aquests donatius fets pels estudiants de grau i de postgrau, que finançaran el Programa UPF d'Ajuts a l'estudi i els ajuts econòmics per a projectes d'activitats solidàries
11.10.2018

Acabat el procés de matrícula del curs 2018-2019, els estudiants de la Universitat Pompeu Fabra, incloent els àmbits de grau i de postgrau, han aportat un total 9.865 euros en concepte de donatius solidaris, fruit de prop de 600 aportacions. Aquests diners aniran destinats, d’una banda, al Programa UPF d’Ajuts a l’estudi, i de l’altra, als ajuts econòmics per a projectes d’activitats solidàries.

UPF Solidària, la plataforma oberta a tota la comunitat universitària que treballa en diferents propostes solidàries i de voluntariat, és l’entitat que canalitza aquests donatius. En el moment de formalitzar la matrícula, als estudiants els apareix l’opció de fer aquesta aportació econòmica voluntària, amb opcions que van des dels 10 fins als 100 euros.

Del total recaptat, 7.180 euros es destinaran a finançar el Programa UPF d’Ajuts a l’estudi (situacions sobrevingudes i complement beca equitat), una de les modalitats de beques que ofereix la Universitat. Els ajuts s’adrecen a estudiants que es troben davant de dificultats econòmiques importants per poder assumir el cost total o parcial de la matrícula o d’altres preus públics d’obligat pagament a la universitat.

La resta, 2.685 euros, serviran per finançar la convocatòria anual de la Plataforma UPF Solidària d’ajuts econòmics per a projectes d’activitats solidàries. L’objectiu d’aquests ajuts és impulsar projectes de cooperació al desenvolupament així com activitats solidàries envers col·lectius exclosos o en risc d'exclusió de Catalunya, amb els quals estiguin vinculats els membres de la comunitat universitària.

A banda d’aquests donatius fets pels estudiants, els col·lectius de personal d’administració i serveis (PAS) i personal docent i investigador (PDI) de la Universitat poden fer donatius voluntaris a través de la nòmina o de manera esporàdica, des d'aquest apartat d'UPF Solidària. Així mateix, qualsevol persona o entitat externa té la possibilitat de fer-ho, mitjançant els mecanismes establerts pel programa de patrocini i mecenatge UPF Fund.