Vés enrere Concurs responsabilitat social universitària

Concurs responsabilitat social universitària

17.05.2018

CONVOCATÒRIA 2018 OBERTA FINS AL 14 DE JULIOL DEL 2018

A la UPF, el Consell Social i el vicerectorat de Responsabilitat Social i Promoció volen impulsar i prestigiar el compromís de la comunitat envers la RSU amb diverses actuacions. En concret, amb la creació del Concurs de Projectes de Responsabilitat Social Universitària, es pretén contribuir al desenvolupament i a la implantació de noves iniciatives en aquest àmbit.

Dotació

Import màxim de 3.000€

Destinataris

Membres de la UPF o del Grup UPF (estudiants, docents, investigadors o personal d'administració i serveis)

Bases de la convocatòria 2018

Plantilla de presentació de projectes

La Responsabilitat Social Universitària (RSU) és una política estratègica de qualitat ètica, que tota comunitat universitària ha d'exercir amb una gestió responsable dels seus impactes (educatius, cognitius, laborals i ambientals) i amb un diàleg participatiu amb la societat, per millorar l'acadèmia i promoure el desenvolupament humà sostenible.

Entesa en una dimensió múltiple i al servei d'una societat més justa, defineix mitjançant:

• un govern plural i participatiu en la presa de decisions,
  • una administració socialment efectiva i eficient dels recursos disponibles,
  • uns ensenyaments impregnats de valors personals, professionals i ciutadans que afavoreixin el comportament ètic,
  • una conducta inclusiva dels altres i una relació harmònica amb els interessos generals,
  • una recerca i una transferència de coneixements interessades en la cooperació per a la resolució de les carències i les limitacions observades en la comunitat local i en l'entorn més llunyà,
  • un compromís en la promoció de la cultura i la pràctica del desenvolupament sostenible, on la globalització solidària entre les actuals generacions vagi de la mà del respecte a les necessitats i la qualitat de vida d'aquells que algun dia han d'heretar aquest planeta.

Projectes guanyadors

Edició 2017

Projecte: "Escola Drassanes i UPF: excel·lència inclusiva a primària"

Autors: Laia Albó, Mittzy Arciniega Cáceres, Lina Bautista, Carla Brito-Fuentes, Óscar Cámara, Ciera Crowell, Jonathan Ferrer, Ana Freire, Davinia Hernández-Leo, Mònika Jiménez-Morales, Lisa Llaneli, Glòria Macià, Sebastián Marichal, Pilar Medina-Bravo, Verónica Moreno, Joan Puig, Maria Rauschenberger, Aurelio Ruiz, Roberto Sánchez Reina, Patricia Santos, Marie Monique Schaper i Pallabi Sengupta

El projecte consisteix en contribuir en donar el pas de convertir les experiències pilot innovadores realitzades en un programa docent innovador a l'escola Drassanes, centre d'educació primària del Barri Gòtic de la ciutat de Barcelona.

El 1 de març del 2018, van rebre el premi mSchool Awards en el MWC.