+RAIN Film Festival és el primer festival internacional de cinema generat amb intel·ligència artificial d’Europa. El Festival orienta la seva mirada cap a les noves pràctiques creatives, l'experimentació i la integració de la IA generativa en el teixit industrial de l'audiovisual.

+RAIN es defineix com un espai de trobada transdisciplinar que reuneix els perfils més destacats en els camps de la recerca, l'experimentació i la creació fílmica assistida amb IA. El festival acull les millors produccions cinematogràfiques generades amb IA a nivell internacional, i inclou la presentació de projectes i desenvolupaments de programari en marxa per a la seva aplicació en les indústries cultural, creativa i tecnològica.

El festival explora la narració fílmica contemporània amb base a aquesta tecnologia, així com les seves implicacions estètiques, ètiques i polítiques.

La segona edició del +RAIN se celebrarà els dies 11, 12, de juny, de 2024, a Barcelona, a la Universitat Pompeu Fabra, i el 13 i 14 de juny en Sónar.

+RAIN està impulsat per la Universitat Pompeu Fabra i ARSENAL i coorganitzat juntament amb la UPF-BSM i Sónar. +RAIN compta amb Runway, líder mundial en el desenvolupament d'eines de creació audiovisual amb IA generativa, com partner.

+RAIN Film Fest i AI & WEB3 Creatives Summit neixen amb l’objectiu de projectar internacionalment la recerca i el debat sobre el potencial narratiu de la creació amb AI, així com el seu ús com a eina per crear nous llenguatges en el camp dels mitjans i de la producció cinematogràfica.

El que es vol aconseguir:

1. Fomentar la reflexió entorn de les tecnologies emergents i, en especial, de la AI, i les seves implicacions socials, ecològiques i ètiques.
  2. Mostrar les creacions de cinema, audiovisual expandit i música amb AI i tecnologies emergents més singulars i destacades del panorama local i internacional contemporani.
  3. Connectar persones de l’àmbit de la creativitat, la investigació acadèmica, la indústria cultural i tecnològica, les institucions i el teixit social; també persones interessades i encuriosides per la AI i les tecnologies emergents i el seu rol en el món de la creativitat.
  4. Generar un espai de trobada únic a la ciutat de Barcelona en què es pugui gaudir d’unes obres sorprenents i desconegudes, que obren nous camins a la creació.