Vés enrere Diana Zavala-Rojas participa en un projecte europeu que contribuirà a la comprensió del canvi climàtic a les ciutats

La investigadora de RECSM-UPF i membre del Core Scientific Team de l'Enquesta Social Europea (EES) participarà en el desenvolupament d'una enquesta en línia per mesurar l'opinió pública sobre les polítiques de canvi climàtic en l'àmbit local. S'emmarca en el projecte ICOS Cities, finançat per la UE, format per un consorci de 31 membres de diferents disciplines científiques, del qual l'EES és l'única infraestructura en ciències socials.
17.11.2021

Diana Zavala-Rojas, membre del Core Scientific Team de l'Enquesta Social Europea (European Social Survey, ESS) i investigadora sènior del Centre d'Investigació i Recerca en Metodologia de l'Enquesta (RECSM-UPF), participarà en un nou projecte en el marc del programa Horitzó 2020 de la Unió Europea que pretén desenvolupar un sistema de mesura sistemàtica de gasos d'efecte hivernacle per a zones urbanes. La investigadora de RECSM, a partir del disseny d’una enquesta, contribuirà a l'estudi de les emissions d’aquests gasos contaminants i a la comprensió del canvi climàtic a escala local.

Diana Zavala-Rojas contribuirà a dissenyar un qüestionari en línia que recollirà dades d'enquesta per mesurar l'opinió pública sobre les polítiques de canvi climàtic en l'àmbit local

El projecte ICOS Cities -Towards integrated city observatories for greenhouse gases proporcionarà un nou concepte per al seguiment i la monitorització de les observacions de gasos d'efecte hivernacle. En el marc d’aquest projecte, l'ESS ERIC, en la qual participa RECSM, desenvoluparà la metodologia per dissenyar un qüestionari en línia que recollirà dades d'enquesta per mesurar l'opinió pública sobre les polítiques de canvi climàtic a escala de ciutat.

L'enquesta estarà coordinada de manera centralitzada per membres del Core Scientific Team de l'ESS, des de les seves seus de la Universitat Pompeu Fabra (Espanya) i la Universitat City de Londres (Regne Unit). Com a una de les activitats previstes dins el projecte, Diana Zavala-Rojas, juntament amb el director de l'ESS, Rory Fitzgerald, oferiran un seminari web el 15 de desembre titulat "Enquesta de les actituds davant el canvi climàtic i les preferències energètiques a l'Enquesta Social Europea".

Un projecte que desenvoluparà eines per donar suport als plans locals d’acció climàtica

El projecte ICOS Cities, coordinat per ICOS - Integrated Carbon Observation System (ICOS) i finançat amb 13 milions d’euros per la Comissió Europea, reunirà i avaluarà els enfocaments més innovadors de mesura de les emissions de gasos d'efecte hivernacle a les zones urbanes i desenvoluparà eines i serveis útils per a les ciutats per donar suport als seus plans d'acció climàtica local.

L'ESS planificarà i operarà una enquesta longitudinal amb una mostra bruta de 2.500 enquestats a dues de les ciutats pilot: París i Munic

Per provar la viabilitat de diferents enfocaments de modelització en diferents àrees, s'han seleccionat tres ciutats de diferent mida com a pilots: París (gran), Munic (mitjana) i Zuric (petita). A continuació, l'ESS planificarà i operarà una enquesta longitudinal amb una mostra bruta de 2.500 enquestats a dues de les ciutats pilot: París i Munic.

Altres socis de l'Enquesta Social Europea (EES) que estan implicats en diferents etapes del procés de realització de l'enquesta són la Universitat d'Essex (Regne Unit), el Norwegian Centre for Research Data, NSD (Noruega), el Leibniz Institute for the Social Sciences, GESIS (Alemanya) i la universitat Sciences Po de París (França).

A més de proporcionar evidències per al projecte de recerca, les dades recollides mitjançant aquestes enquestes basades en web es posaran a disposició del públic.

L’ESS, única infraestructura de recerca en ciències socials implicada

És la primera vegada que l'ESS participa en un projecte finançat per la Comissió Europea que està liderat per un Consorci d'Infraestructures de Recerca Europea (ERIC) centrat en el medi ambient.

ESS és l'única infraestructura de recerca en ciències socials implicada en el projecte ICOS Cities, com a part d'un consorci de 31 membres de diferents disciplines científiques. El projecte, amb una durada de quatre anys, va començar l'1 d'octubre de 2021 i s’allargarà fins al 30 de setembre del 2025.

Es convertirà en el tercer projecte actiu dins el programa Horitzó 2020 en què participa l'ESS de la UPF, juntament amb el Social Sciences and Humanities Open Cloud (SSHOC) i Next Steps in Securing the Sustainability of the European Social Survey (ESS-SUSTAIN-2).

11. Ciutats i comunitats sostenibles

Notícia publicada per: